Tisdag

Imorse valde Ellie att vakna vid kvart i 7 ca, inte så jäkla kul asså...
Hon brukar ju alltid sova till mins 8 iaf, oftast 9 tom... men men , vi gick upp, tog av nattblöjan och så kissade hon på pottan på en gång, Duktig tjej!! <3
Sen åt vi frukost, gröt och smörgås till Ellie, och jag väntade på Conny som var ledig idag , han sov till strax efter 8, och då kokade jag ägg och fixade en varsin smoothie på banan, färska jordgubbar, yoghurt, mjölk och frysta hallon! Mycket smarrigt och Ellie nallade av min smoothie och snodde mina äggskivor :P
 
Sen busade vi massor, byggde med duplo, tygklossar och lite pussel!
Hon klättrar på allt just nu , kökslådorna, garderobslådorna, leksakerna, vagnen, pallen och sin tripp trapp stol om den inte står rätt.. lite väl våghalsig ibland.. men men , hon lär väll sig :P
 
Sen kom dom hit och mätte ventilationen inne i badrummet, som såg bra ut tydligen , men dom lyckades ha sönder färgen runt om ventilen, så nu måste dom komma och måla om där, klantisar!
 
Sen har vi bara varit hemma... jag gjorde lite mat till Ellie på lite oxfile snuttar som jag frös in vid nyår, såna mini bitar som blir över på kanterna, så det använde jag idag och kokade risoni pasta, broccoli, ärtor, morötter och purjolök, och sen matgrädde och tomatpure, kryddor och lite kalvfond, det blev gott och hon käka på!
4 portioner blev det , bra att ha i frysen!
 
Imorgon går vi nog till öf igen , hon är inte alls så snorig längre så vi får se imorgon om hon inte är så supersnorig så går vi ner en stund och leker, var ju typ 2 veckor sen pga sjukdomar hela tiden...
 
Imorgon ska jag jobba på kvällen också , 19-22:15, och på torsdag är Alexander hemma från dagis med mig, så åker vi hem till min mamma sen runt 16 tiden och firar min lillebror Oscar som fyller 7 år!
Conny slutar 16 så han åker hem och parkar bilen och sen kommer han också!
 
Idag lärde sig även Ellie att säga Mormor, Eller det blev ju mimi, supergulligt! <3
 
Nu ska jag faktiskt hoppa ner i sängen , är tröttare än tröttast, kollade nyss på 2 avsnitt vampire diaries också , på ipaden!
 
Kolla in swefilmer.com , dom har massa serier och filmer, gratis!!
Netflix hade bara s.1 och 2 så s.3 kollar jag där :) Smart!!
 
Puss och kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0