Fullt upp

Vi har haft fullt upp de senaste dagarna med att måla barnens rum , och monterat ihop sängen , som var ett pussel kan jag säga... men ca 4 timmar senare så var den klar, och det blev superbra :)
Sen när vi kommer hem på tisdag så flyttar vi in Ellie där , spännande!
 
Igår så var min mamma barnvakt från 16 ca och så åkte jag och min kära in till söder och tog en promenad till Soldaten svejk, en restaurang med öststat-mat!
Vi började med en varsin öl, och en ost och korv tallrik, sen var det varmrätt..
Jag tog snitzel med råstekt potatis , sjukt stor, och gott! Conny åt lammfärsbiffar med ajvar och massa gott!
Och till dessert delade vi på en äppelstrudel och jag tog en kaffe latte!
Sen promenerade vi till bion, köpte popcorn och läsk, och sen såg vi filmen World war z, med Brad pitt!
Mycket bra, och spännande, handlade om att världen blir smittad med ett virus, typ rabies, och så ska dom överleva och hitta botemedlet!
Den var i 3d, brukar få ont i huvudet då, men fick inte det nu, skönt!
I vissa scener hoppade jag till av rädsla så jag höll på att tappa popcornen , haha!
 
Vi åkte tillbaka hem , och klockan var strax efter 21, och när vi kom hem igen så satt Ellie i soffan och mös med mimi(mormor), och så hörde hon att vi kom och blev suuuuperglad och fick energi från ingenstans och började spexa som bara den haha!
Det hade gått jättebra och hon var glad hela tiden , och dom hade busat i soffan och filmat sig själva, haha!
 
Idag åkte vi ut till ekerö hem till Putte och Mikaela och Tuva, och tog en promenad till en strand , och big chock, jag BADADE! Det ni , badkruka nr1, men det var så sjukt varmt idag så det behövdes!
Ellie badade också och lekte i sanden med Tuva!
Sen somnade hon i vagnen en stund och vi solade, åt glass och jag läste tidning!
Vi promenerade hem igen och grillade mat, supergott!
Sen åt vi chokladkaka med glass i kvällssolen, och efter det blev Ellie supergnällig, hon sov så kort stund idag så vi tog på pyjamas och gjorde välling och körde hemåt, men damen somnade inte i bilen, och det tog ett bra tag innan hon somnade här hemma, efter 21 nån gång!
 
Vi har iaf packat och så , och imorgon efter frukost åker vi upp till hälsningland, ska bli supermysigt att komma upp på landet i några dagar, och bara va!
Gå på lite loppis, och handla på Dollar store ;)
Nu ska jag duscha och sova, imorgon åker vi!
Kram så länge!
 
   
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0