Jobb,dagis och familjen

Hej!
Jag har inte haft så mycket tid till bloggen nu senaste månaden, det är fullt upp med jobb och dagis, och emellan där så umgås jag med min familj!
 
Det går iaf fortfarande bra, jobbet flyter på bra och det känns helt okej att vara tillbaka, och Ellie älskar dagis fortfarande!
Dom går ut i skogen på tisdagar och torsdagar och det är superkul, dom pysslar och har gjort lertavlor med material dom plockat i skogen, målar med pensel och sover och äter bra! :)
Känns jättebra att hon trivs, och vi har varit på samtal och hur det gått hittills och både vi och personalen tycker det går bra!
 
Vi har haft första VABen också, Ellie fick feber, var förkyld och hostig i 4 dagar ca, och fick även såna små röda virusprickar, det är inte farligt eller så men det brukar komma på små barn när dom har en virus infektion i kroppen och det gick bort av sig själv!
När Ellie blev bättre så blev jag sämre, och förkyld var jag redan , men sen fick jag feber, slemhosta som resulterade i att jag fick svårt att andas, och bricanyl och cocilana funkade inte, var nära att ringa ambulans faktiskt, men gjorde inte det... sen kräktes jag också , gör alltid det när jag har feber!
Men men , efter 1 vecka var vi friska och det var tillbaka till jobb och dagis!
 
Igår gjorde jag egen pizzadeg och när Ellie somnat så njöt vi av pizza med rödlök salami och champinjoner på till idol, och så hade jag dammsugit och tänt massa ljus, jättemysigt!
 
Nu i helgen så jobbar Conny, och jag och Ellie är hemma och myser inne i det tråkiga vädret! Just nu kollar hon på Rasmus på luffen och sen ska hon sova om 1 timme ca, och jag tänkte småplocka lite och diska undan!
Ikväll när Conny kommer hem vid halv 5 ca så drar jag iväg och äter middag med 3 tjejkompisar från högstadiet, ska bli supermysigt, vi ska gå till Koh pangnang inne på söder, en Thairestaurang som har supermat! Ni måste gå dit om ni inte varit där!
 
Imorgon har vi inga planer, om vädret tillåter så åker vi nog till rådsparken en sväng och tittar på djuren! :)
 
Kram!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0