Hösthelg

Vi har haft en underbar helg!
Började i fredags med idolmys och så.. Och igår var vi först i Farsta en sväng och köpte ny duschstång, lite mera garn och en flaska vin till min moster som fyllde 50 år!
Efter Ellies vila åkte vi mot Täby där det bjöds på buffé med massa gott i fiskväg och lite tid med släkten!
Vi åkte hemåt och slängde ihop en kycklingwok till middag och när Ellie somnat poppade vi popcorn och kollade på baksmällan 3, mycket rolig men det var ju den "lugnaste" av de 3 som gjorts! 
Jag fick en 15 minuters ryggmassage innan vi gick och la oss! <3

Imorse vaknade Ellie halv 8, gick ut och la oss i soffan och kollade på Pippi med lite välling så och jag slumrade till igen lite halvt och vid 10 väckte vi pappan med frukost! 
Efter frukosten klädde vi på oss och åkte till ågesta i det underbara vädret och tog en promenad i motionsspåret!
Ellie gick ca 1 km själv sen satte vi henne i vagnen och bäddade ner henne under filten, och så somnade hon gott och vi knallade in på 6 km spåret! Hon vaknade efter ca 30 minuter och då var vi typ framme igen så hon ville gå sista biten!
Jätteskönt att röra på sig och få frisk höstluft! 

Hemma igen fick hon lunch och vi drog ut soffan och dammsög och torkade där, sen borrade Conny upp tavlorna ovanför soffan och dammsög lite till och under tiden fixade jag iordning en köttgryta som fick puttra i 2 timmar, jättegott!

Ellie duschade och somnade sen som en stock strax innan halv 8, och så slängde jag ihop 2 mini rabarberpajer till oss och jag kollade de dejtbara på plattan!
Nu har jag precis badad och laddat för jobb imorgon 8-15!
Checkar nu ut från denna underbara helg! Godnatt 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0