Landet

I söndags så tog vi bilen och åkte till hälsingland, min mammas och Bosses landställe!
Vi grillade på kvällen och Ellie somnade som en stock ute i gästhuset redan vid halv 8, det måste vara luften där uppe, det är så lugnt och skönt där, helt tyst , förutom hästarna, korna och bondens maskiner som låter ibland, annars är det bara lugn! Älskart!
 
Dagen efter så gick jag och mamma ut på en pw, men jag fick så ont i knät av mina dåliga skor, så jag vände, men det blev ändå 4,3 km typ, sen efter det så körde vi Adrian James magövningar , en app på iphone , sjukt jobbigt men nu kör både jag och Conny den varje dag, så får vi se ;)
 
Vi käkade silllunch, mammas matjesill röra, hoppade studsmatta och bara njöt!
Åkte på en loppisrunda men alla loppisar var stängda, så typiskt :(
 
Till middag blev det grillad kycklingfile, och rabarberpaj från landet till dessert, Ellie somnade efter ett tag och vi spelade poker i köket, och bosse fick fyrtal och tog ner alla på 0, så typiskt, så vi satt uppe till 01 ca!
 
På tisdagen åkte vi hem igen efter frukosten , och stannade till på Dollar store i bollnäs, hittade lite smått och gott men det var bättre för några år sen..
 
I onsdags så åkte vi till Ikea för att handla lite till barnens rum , blev en expedit hylla, en hängare till väggen , sänglampa, lite ramar och kort och en tavellist mm till Ellie, och sen en skrivbordstol och gardiner till grabbarna!
Sen åkte vi hem och Conny skruvade upp allt på väggarna!
Det blev så fiiiiint :D är supernöjd!
 
Igår åkte vi till stranden , var typ 28 grader varmt och strålande sol, jag badade 4 gånger, och då är jag en badkruka! :P
Ellie badade på för fulla muggar och lekte i sanden , och efter pastasallad lunch så somnade hon till slut, och vi passade på att sola, och doppa oss igen! :)
 
Idag har vi varit och storhandlat, och en sväng på systemet, då vädret var lite halvbra!
Imorgon kommer min bästa kompis från skåne på middag med sin sambo, och en tjejkompis till dom! Ska bli mysigt! Det blir indisk dhal, med ris och naanbröd, och sen en creamfraiche tårta!
 
Nu ska jag lägga lilltjejen , och sen blir det filmmys i ett nystädat hem! <3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0