Andra och tredje inskolningsdagen

Andra dagen gick sådär, alltså torsdag, hon var ledsen till och från och sov i ca 25 min, det blir ju så mycket att ta in, så jag förstår henne!
 
Tredje dagen gick kanon!!
Vi kom dit och så sa dom att vi kunde försöka backa lite och sitta på samma ställe istället för att följa med överallt, så till frukosten satte jag mig lite bakom och lät "Ellies fröken" Jessica som sitter vid hennes bord sköta det, och Ellie åt 2 mackor, 1 ägg med kaviar, lite yoghurt och musli och satt jättefint med vid bordet! :)
 
Sen var dom ute och röjde, och inne och lekte , och när det var frukt vid 11 så fick hon päron och banan men åt typ 2 tuggor, sen gick hon in i sovsalen och sa "sooova", då frågade jag om jag skulle sitta utanför istället för att ligga bredvid henne, och det tyckte dom absolut att jag skulle, och Ellie låg så fint på sin plats och mös, och trots att barn grät och hade sig så somnade hon efter 10 minuter, och sov i 1 timme och 15 minuter!
MIN DUKTIGA STORA TJEJ! <3
 
Och efter vilan kom hon ut och frågade efter mig men hon var inte ledsen, sen satt hon och mös i mitt knä en stund innan lunchen!
Biffstroganoff med ris fick dom , och sallad med gurka tomat och majs, Ellie åt på där och fick en knäckemacka också, sen fick dom vattenmelon efter maten!
 
Sen var det lek på gården och då fanns det en liten kana och en gung-ko som inte stod där innan, och dom lekte som bara den!
Sen blev hon jätteledsen när ett av barnen drog Ellie i håret 2 gånger, men det gick över ganska fort, det är ju sånt som händer!
Det får dom ju lära sig på dagis, att vara snälla, dela med sig och så..
 
Så på måndag är tanken att jag ska gå dit 8:30 och lämna henne, sen ringer dom mig om hon är ledsen i mer än ca 10-15 minuter utan att hon slutar, annars ska jag hämta henne 14:30!
Jag kommer ju bara sitta och vänta på att dom ringer haha!
Min Ellie! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0