Det var ett tag sen

Jag är dålig på det här med bloggen , i know!
Men vi har njutit av de sista 2 veckorna som lediga nu innan dagisstarten!
 
Vi har shoppat det sista till dagis, underställ, regnkläder, extrakläder och galonvantar, sen fyndade jag vinteroverallen också med massa kuponger, så 350:- rabatt, tummen upp!
 
Idag var det iaf inskolningssamtal kl.09 imorse, och innan midsommar var vi ju där och hälsade på och då kändes det ju inte alls bra, men nu känns det hur bra som helst!
Dom hade möblerat om inne på Ellies avdelning och det kändes mycket mysigare och bättre, innan var det bara rörigt!
 
Pedagogerna , eller fröknarna som jag säger :P dom verkar jättegulliga allihopa, nu är det en av dom som är gravid, så hon kommer gå sen!
Sen efter lite lek på avdelningen så körde Conny oss till farsta, skulle framkalla lite mer kort till Ellies "vad jag gjort i sommar-plansh" och köpte 2 planscher på lagerhaus som ska upp ovanför soffan , och ett nagellack!
Vi lunchade på mcD och åkte sen hemåt, Ellie somnade och jag virkade och kollade på Förhäxad på netflix :)
 
När hon vaknade sen så gick vi tillbaka till dagis där det var fika för alla föräldrar och barn, så maan ska lära känna varandra lite!
Ellie och Molly lekte och ritade, hon ska också gå på samma dagis fast tyvärr inte samma avdelning :(
Sen gick vi hemåt igen och hon pratade om dagis, gullunge! <3
 
Nu ligger barnen i sängen , men Ellie ligger och snackar, haha.. hon somnar nog snart!
 
Imorgon är då första dagen på dagis, Spännande!
Min STORA tjej!
8:30-14:30 ska vi vara där, och jag ska vara med, men försöka hålla mig i bakgrunden liksom!
Sen är det inskolning torsdag och fredag, och sen är tanken att man ska lämna på måndag, samma tid, men vara nära till hands om jag måste hämta henne!
Sen ska man göra så hela den veckan , och måndagen efter är tanken att man ska kunna lämna helt..
 
Så nu ska jag packa Ellies dagisväska, med extrakläder, och ta med allt annat, kudde täcke och regnkläder!
 
Skriver imorgon hur det gick :D <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0