Barnen är hemma

I söndags var vi i sickla en snabbis, och hittade massa kläder till Ellie på rean , till dagis!
Vi käkade på mcD och åkte sen hemåt igen , och Ellie somnade, och vi tog det lugnt en stund!
 
Sen åkte vi hem till min pappa på middag , han bjöd på fiskgryta med grillat vitlöksbröd, mycket gott och Ellie slevade i sig, och plockade massa vinbär till dessert :P

Pappa passade på att fota oss 3 i kvällssolen och det blev superfina bilder, ska förstora någon av dom och ha på väggen!
 
Igår så kom killarna hem efter 2 veckor hos sin mamma , och Ellie blev ju helt tokig när dom kom, som vanligt!
Sen fick dom se sitt nya rum och dom tyckte om det :)
Vi köpte lite fika och dricka och tog bilen ut till Häringe slott för en mysig eftermiddag, vi fikade nere på bryggan och kollade när en liten tjej försökte lära sig åka vattenskidor, och sen gick vi bara runt där på gården och tittade på allt fint, om ni inte varit där så åk dit, det är superfint!
Ligger ut mot nynäshamn!
 
Vi åkte hemåt och fixade middagen , och sen hade vi filmmys i soffan med popcorn!
 
Idag har vi bara varit hemma, dels pga att hissen var avstängd pga reparation och vi bor på 7e våningen , och sen har det blåst som bara den , så vi roade oss inne idag!
Målade 20 gånger typ, Ellie älskar att"mållaaaaa", vi har kollat på film och vi vuxna har tvättat och diskat och sånt emellan!
 
Häromdagen så köpte jag lite garn och en virknål och ska lära mig att virka tänkte jag , och min första skapelse blev en mormorsruta, som blev helt okej, och nu ikväll provade jag en afrikansk blomma, en hexagon, som var lite svårare, gjorde nog fel på några ställen för den blev mest rund :P men men , öva öva!
Sen när jag fått in knycken på det så ska jag virka massa och sy ihop till en filt till lilla damen i huset! <3
 
Nu ska vi kolla ett avsnitt av netflix serien Orange is the new black, grymt bra!
Puss
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0