Landet

Igår runt 14 tiden kom vi fram till landet i Galvsbo, superskönt!

Jag och Vickan började med att ta in en varsin häst, jag en western riden polle på 19 bast, och Vickan den största nordsvensk jag sett!
Vi gjorde i ordning dom och red ut i skogen!

Min häst var ju vild som bara den haha, men det gick bra... Fram tills en backe där Vickan gick före upp för att hon inte skulle springa med sitt föl i magen, och min häst blev otålig och rusade efter, och jag flög av :P haha!
Gjorde ont som fan, landade snett på rumpan och vred till foten också så nu går jag som en tant :P
Och ont i sittbenen har jag också efter sadeln, var ju trots allt ca 6 år sen jag red! :P

Sen åt vi påskmiddag som var jättegod, och klantarslet jag glömde ju väskan med Ellies välling och flaska :/ men som tur var hade hemköp öppet här i byn <3
Bästa Conny åkte och handlade och Ellie somnade vid 8 och vi vuxna spelade med andra ord! Sjukt kul! ;)

Nu idag har vi ätit frukost, sen gick vi ut på promenad och hälsade på hästarna, hunden, katten, fåren och kossorna!
Sen gick vi ut på isen och kollade, och sen åkte vi lite fyrhjuling på isen! Skitkul!

Sen var det dags för kolbulle, en typ av fläskpannkaka man gör i stekpanna ovanför eld, jättegott!!

Nu är vi hemma igen och Ellie sov typ hela vägen:D
Underbar helg med familjen! <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0