Ensam helg

Den här helgen har Conny jobbat, och grabbarna varit hos sin mamma, så det har bara varit jag och Ellie hemma!
 
Igår var vi bara hemma och tog det lugnt, och städade lite..
Sen när Conny kom hem så åt vi tacos, sen tog jag bilen och åkte till Coop och handlade, helt själv.. jätteskönt att gå och strosa runt i lugn och ro..
Kom hem 2 timmar senare med mat för 4 veckor, basvarorna iaf, sen får vi handla lite färskvaror efter hand.. men skönt att ha allt hemma nästan!
 
Idag var tanken att vi skulle till farsta en snabbis, och byta min pyjamas jag köpte, och lämna in Ellies halsband på lagning, för själva haken på låset lossnade, efter 2 användningar, konstigt.. hon sover ju inte med det eller drar i det så hon är ju verkligen försiktig..
Men men , hon somnade efter lunch , och innan så fixade vi oss och så, men sen blev det för stressigt så vi stannade hemma och åkte till min mamma sen när hon vaknat!
Vi busade och lekte, sen gick vi och hämtade min lillebror som hade varit på barnkalas, och på vägen dit så lekte vi i en lekpark som var en jättehitt hon Ellie, hon sprang fram och tillbaka över klätterställningen! :P
 
Sen busade vi lite till och sen fixade mamma lite middag! Fisk och skaldjurssoppa med bröd och ett glas vitt!
Myyyycket gott!
 
Sen åkte vi hemåt efter middagen , och då klev ju alla bajenfans på tåget vid sumpan typ.. så det var ju som värsta sardinasken på tåget.. men Ellie hade ju mycket att titta på så hon var nöjd hela vägen :P haha
 
Nu somnade hon för en stund sedan och Conny kom precis hem , så nu ska vi se en film , och jag ska ta en kopp te!
Imorgon blir vi nog hemma från Öf, för hon är ganska snorig och hostig nu igen :/
 
Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0