Tgif

Fredagar är verkligen speciella fast att man är hemma om dagarna! :)
 
Idag kom Jennie och Alva hit och lunchade och lekte, jag bjöd på en tomatsoppa med zuccini och fetaost i, som blev mycket god, och barnen åt lunch och sen busade dom på golvet!
 
Sen blev dom lite trötta så vi följde med dom till bussen och lämnade av dom och sen gick vi på en liten promenad, men jäklar vad det bet i kinderna idag, var typ 13 minus här, så det blev en kortis, och när vi kom hem igen så lyfte jag bara över Ellie i sängen, och kollade ett avsnitt Vampire diaries och tog en latte så länge ;)

Väckte lillpluttan vid halv 4 för då fick hon verkligen inte sova längre, och då somnade hon bara om i min famn :P så tog ett tag att väcka henne, men sen så!
Så lekte vi , och tyckte hon var lite gnälligare än vanligt, så kände i munnen på henne och då hade hon ju fått tand nr 9, så det var ju inte så konstigt!!
Så nu har hon 5 där nere, och 4 uppe!
 
Vek tvätten på ställningen och satte på en ny maskin också , och då skulle Ellie hjälpa mig, så jag gav henne ett plagg som skulle tvättas, så sa jag lägg den där(och pekade i maskinen) då la hon den där i och sa taaaa(tack) haha!
Och samma nu när vi hängde tvätten , då tog hon ett blött plagg så sa jag får mamma den?
Då gav hon mig dom och sa taaa!
Gullis <3 Bra hjälpreda den där Ellie ;)

Conny jobbade till 19 idag, så han köpte med sig yakiniku hem, som vi käkade och Ellie skulle promt ha hon också , och gapade stooort :P fast hon redan ätit!
Och nu somnade hon precis!
 
Imorgon ska vi på julgransplundring med mammas jobb, ska bli kul!
Och på söndag kommer äntligen Natta och Johan hit :D Som vi längtat!
Sist var ju i somras när vi bilade ner dit!
Sån skillnad på Ellie då och nu , då satt hon mest eller låg på ett ställe och bara var, nu går hon runt här som en galning och river i allt :P haha!
Tänkte skriva ett utvecklingsinlägg den 25e, 1 år och 1 månad, och skriva vad hon kan och lite så , mest för min egen skull och kunna bläddra fram sen :)
 
Nej nu ett glas kallt vatten och prison break!
Trevlig kväll på er! <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0