Emmaljunga

Igår var vi tillbaka på öppna förskolan igen , och Ellie hade så kul, som vanligt!
Hon hade verkligen saknat att vara där!

På kvällen sen jobbade jag , och väktaren tog fast 2 killar i 12-13 års åldern, som hade snott kondomer av alla saker, för 1700:-! :O
Och det var bla grande som vi tyckte var lite komiskt, med tanke på deras ålder :P
Men men , polisen kom och sen ringde dom upp deras föräldrar som fick komma och hämta dom , och dom var ju inte glada kan jag säga!
Polisen frågade dom varför dom tagit dom , med tanke på att det finns gratis på ungdomsmottagningen, och då sa dom att killarna i 9an hade tvingat dom , så grupptryck :/
tråkigt när dom är så unga..
 
Idag har vi haft mycket för oss!
Jag började dagen med att åka till Carspect i tyresö, och besiktigade bilen...
Var suuupernervös att den inte skulle gå igenom, men det gjorde den :D
Så lättad, trodde dom skulle anmärka på lyktorna tex, efter jag krockat, men dom var som dom skulle :)
Åkte hemåt igen och Ellie fick lunch, och jag och Conny mös i soffan medans hon sov :)
Han är ledig idag men mår inte tipptopp så han är hemma imorgon..
 
Sen väckte vi henne igen och åkte iväg vid halv 2 mot handen C, där jag först skulle på min årliga synundersökning som gick bra,hon höjde ena linsen ett halvt snäpp, så nu kommer jag se prima nästa vecka ;)
Efter det gick vi till polisen där vi bokat tid för pass till Ellie!
Första försöket blev bilden för ljus, så dom fick dämpa belysningen och andra kortet tittade hon inte i kameran :P men 3e försöket blev jättebra, SÅ GULLIGT!!
Hihi , så nästa vecka typ får vi hämta det :)
 
Sen åkte vi till babyproffsen och hämtade ut Ellies nya vagn som kom idag, och den är så fin!! är supernöjd med den , jätteskön att köra och hon sitter bra i den :)
 
Och nu ikväll har vi ätit pannkakor, och plockat lite här hemma, och nu sover barnen, och vi kollar på lyxfällan!
Imorgon åker vi till farsta c en sväng och lämnar tillbaka ett par gummistövlar jag köpte till Ellie, och kollar runt lite!
Kram så länge


Kommentarer
Liindiita

Sååååå fin vagn Anna!!
Varför valde ni fasta hjul? Bara nyfiken, tänkte beställa en men vill nog ha en scooter s :)

Svar: Ja verkligen!Vi hade ju en brio sing med svängbara hjul fram, och ville ha en mer rejäl vagn nu när hon är större :)
Lättare att köra i snö och skog osv än scooter S!
ANNA

2013-02-22 @ 08:05:08
URL: http://liindiita.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0