Lördag

Idag har vi storstädat här hemma!
Så skönt att göra det tycker jag och ha så fint hemma, i typ 5 minuter haha
Sen kommer Ellie och röjjer ner allt..
 
Vi åt frukost halv 10 idag , och sen började vi städa , och ett bra knep att få barnen att städa är att sätta på dammsugaren och säga: NU KOMMER JAG!!
Haha , jäklar vilken fart det blev på dom , och ALLT plockades upp.. Så duktiga grabbar!
 
Sen gick jag och Jonathan till ica med Ellie och handlade lite, han ville att jag skulle baka min goda äppelpaj , och sen skulle han få plocka lördagsgodis och panta flaskor!
Sen knallade vi hem igen , och jag började med pajen, och förbereda inför middagen , Fisksoppa med räkor, saffran och tomat!
Lägger in receptet sen :)
 
Ellie har inte sovit sen imorse när hon vaknade 8.30, och somnade typ för 1 timme sen.. ska väcka henne snart annars somnar hon aldrig ikväll!
Jag och Alexander sitter i soffan och myser och kollar på Rasmus på luffen , och Conny är iväg och hälsar på sin mamma med Jonathan , så han också får träffa henne lite!
Vi vet ju faktiskt inte hur länge hon kommer leva, och jag tror det är bra för barnen att träffa henne och se att hon ligger på sjukhus och är sjuk , så hon inte dör och dom blir jättechockade!
Känns så tungt, speciellt för barnens skull.. vet ju själv hur jobbigt det är att förlora någon nära, speciellt min mormor!

Det är bara att ta en dag i taget!
Vet ni någon barnbok som handlar om döden, som är bra att läsa?
Nu ska ja börja med maten!
Hörs senare! Kram
 


Kommentarer
Elin

Godnatt herr muffin! Bra bok om döden för de små.

2012-10-20 @ 18:41:25
URL: http://norbergskan.blogspot.se
Mikaela

Håller med ovanstående talare! :)

2012-10-20 @ 20:50:14
URL: http://miikaelas.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0