Ellie på Junibacken

Idag har vi haft fullt upp från kl.7 imorse!
Jag ställde klockan och gick upp , men Ellie snarkade vidare, och sen väckte jag henne vid halv 8!
 
Gav henne frukost och klädde på henne, och sen gick vi till tåget som gick 8.22, och mötte upp med Karin och Elin och när vi åkt en liten bit så blir det stopp i trafiken i 30 minuter ca, pga sjukdomsfall på tåget framför.. suck!
 
Så babyrytmiken vi skulle gått på , på junibacken , den hann vi inte till..
Men bestämde oss för att åka dit iaf och kolla!
Det blev lyckat, dom hade ju en teater kl.11 som vi hann till, Sagan om det röda äpplet, SKITBRA var den, och dom var så duktiga! Se den om ni ska dit!
Alla 3 småtjejerna satt stilla i knät och kollade, och vi vuxna gillade det också :)
Vi åkte också med sagotåget genom Astrid Lindgrens värld och besökte Emil,madicken, Bröderna Lejonhjärta,karlsson på taket och många fler, supermysigt det också!
 
Vi åt lunch , Hurra för deras köttbullar med hemmagjort mos, sås och lingonsylt, mycket gott, och barnen åt också och somnade sen på 2 röda på väg därifrån...
Så vi bestämde oss för att promenera bort till Rosendals trädgård och dricka deras underbara varma äppelmust, SJUKT god!
Och precis när vi skulle sätta oss så slog Ellie upp sina blå och ville inte alls sova, så hon var med på ett hörn , och strax efter så vaknade Molly haha!
Vi satt där i växthuset och skulle ju ha mammatime, men icke ;)
 
Ja, sen promenerade vi till centralen också och jag hoppade av på sthlm södra och gick hem till min morbror och hälsade på, dom har ju köpt en liten valp, en fralla :D SÅ SÖT!!
Sonny heter han , och är så himla gullig så man vill ju ha en haha!
Vi busade lite där och drack en kopp kaffe, och begav oss sedan hem igen!
Handlade lite, hämtade ut paket med 1års present i, och mina stövlar hos skräddaren , superbra blev dom :)
 
Och nu ska jag krypa ner i sängen!
Tack för idag damerna, det var supermysigt!
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0