Helgen

Den här helgen har varit supermysig, vi har hittat på lite olika saker, Jag Conny och Ellie! :)
 
I fredags var vi bara hemma, kollade på lets dance och kröp i säng efter det, lagom sent!
På lördagen vaknade vi runt 7, av Ellie som satte sig upp i sängen och sa hej, HEJ, Heeeeeej, tills vi vaknade, haha
 
Vi gjorde oss vackra och begav oss med tåget in till sthlm södra, där min morbror m. familj bor, och där vankades det 1 årskalas, för min lilla kusin Ludvig!
 
Vi fick en supergod marängtårta(min morbror är fd bagare) och egengjorda wienerbröd, olika kakor och smarr! Sjukt gott!!
Sen var det paketöppning och han fick massa fint, av oss fick han duplo :)
 
Sen begav vi oss därifrån runt 14 tiden , och då skulle Ellie egentligen sovit när vi kom dit, vid 12, så det blev lite fel där, men men , hon somnade inte på vägen hem , så hon tvärdäckade i sin säng och sov en stund , och vaknade efter 1,5 timme typ, och var jätteledsen och kinkig, det blir inte bra när man meckar med tiderna sådär.. men hon somnade iaf vid 8 och sov gott..
 
Jag och Conny mös i soffan till Hemlock groves, och somnade också gott efter dagens hålligång!
 
Och imorse vaknade Ellie vid 7, och Conny gick upp med henne och jag fick sova till 9, dagen till ära! :)
Sen tassade Ellie och pappa in , och Ellie kom in med en liten Pandora påse på armen, och gav den stolt till mig och sa: tataaaa(tacktack) med värsta leendet! GULLUNGE! <3
Jag fick hjälp att öppna paketet och i låg det 2 st berlocker till mitt Pandora armband, en uggla och en ko! <3
 
Frukosten var framdukad och efter frukosten gjorde vi oss klara, och åkte sen till Farsta och växlade pengar inför resan , svängde in på HM och köpte 2 shorts i mindre stlk , för 86 var superstora i midjan , sen samma med ett linne, var jättestort vid halsen så köpte en ny sån i mindre stlk också , sen hittade vi en söt tshirt med en apa på , och Ellie hittade Elmo <3
Gosedjuret som hon föll pladask för, och när jag skulle ta den blev hon ledsen , så han fick flytta hem till oss, och hon har kånkat på honom hela dagen och gosat med honom , så det var ett bra köp :P 59:- haha!
 
Efter farsta så åkte vi till Skogskyrkogården och satte blommor i minneslunden hos Connys mamma, var superfint där verkligen , lugnt och stillsamt och vackert framförallt!
Sen började det spöregna precis när vi åkte därifrån , snacka om tur!
Vi svängde förbi Max och köpte lunch som vi tog med hem , och medans Ellie sov åt vi och kollade på tv och slappade!
Sen åkte jag och Ellie på middag hos min mamma, och busade järnet, haha!
Ellie älskar min lillebror Oscar, han börjar 1an nu efter sommarn och han är ju helfestlig tycker Ellie!
Efter god mat och nagelfix på min mamma , så åkte vi hemåt och Ellie somnade bums i sin säng!
Jag kokade en kopp te och morsdag fikade med min kära, och så kollade jag på Skärgårdsdoktorn på paddan, och han kollar på The hobbit(INTE min smak på film haha)
 
Nu ska jag sova, efter en mysig morsdag!
Grattis alla fina mammor på våran dag! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0