Ge mig mera sol

Jag får verkligen inte nog av det här underbara vädret, jag suger in varje sekund av det! <3
 
Imorse vaknade vi 9, sjukt skönt med sovmorgon!
Vi fixade oss och gick sen ner till Öf, med bara tröja och en solhatt på barnet, ingen jacka, det var 20+ i skuggan på balkongen redan då, underbart!
 
Vi lekte och busade, och hon fick lunch, sen gick vi upp hit hem igen en snabbis, och mös i soffan i 15 minuter typ , och så kände jag att hon somnat, så jag la över henne i vagnen och hämtade hennes snuttis, och gjorde en iskaffe i min termosmugg och gick ut i parken , idag igen!
Ellie sov, jag latade mig i solen , och efter en halvtimme ca så kom Alexander hem, kort dag idag pga kristi himmelfärd!
Vi fikade kärleksmums och dricka, och sen lekte han!
Sen kom Jonathan ut också , han är ju hos mamman den här veckan , och han cyklade, och då ville Alexander också cykla, så han sprang upp till mamma och fick sin cykel också , då var han sysselsatt länge!
När Ellie sovit i ca 2 timme så går det förbi ett barn , precis bredvid vagnen , och skriker på någon kompis , PRECIS framför liksom , och då vaknade ju Ellie med ett ryck och ville inte somna om... Morr!
Jaja , hon lekte på och hade jättekul, och efter 2 timmar ute så gick vi hem i 30 minuter och fixade lite mellis, och sen ut igen :D
Så totalt var vi ute i ca 4,5 timme idag, skönt!
Vi gick hemåt strax efter halv 5 typ , och fixade middag, sen drog jag på mig mina blåa kläder och åkte mot jobbet!
 
Och oj vilken jobbkväll säger jag bara!
Vakten Pamela grep först 3 st småtjejer i 13 års åldern , som hade tagit massa saker, smink, hårfärg och godis bl.a, och det hade dom gjort förr, dom låtsades som ingenting, och när dom väl var i väktar rummet så skällde Pamela ut dom efter noter kan jag säga!
Dom bölade som bara den , och sen kom polisen och så sa dom att eftersom dom var under 15 så blir det inget i registret, annars hade dom ju fått en prick , vilket förhindrar dom att ta lån/abonemang och sånt..
Sen ringde polisen deras föräldrar och efter en stund kom dom och hämtade sina döttrar... och dom grät och hulkade sig på vägen ut, och föräldrarna var inte glada...
Hoppas nu att dom lär sig, och tur att dom var så unga, så dom kan göra om och göra rätt liksom!
Tycker det är bra att polisen kommer, och att dom ringer föräldrarna!
 
Sen samtidigt som detta hände så var det en stammis , som är jättetrevlig och bundis med oss i personalen som dricker lite och tar droger och så, men han är alltid trevlig och snäll.. men iaf, han var inne samtidigt och var jättehög och gick bananas inne i butiken och slet med sig massa varor från skönhet/hälsa, och kläder, halsband, hälsokost osv, och hade ner massa saker och röjde helt enkelt, så var det en kund som sa till en på frukt och grönt som ringde vakten, och så gick hon för att ta honom , men han släpper varorna och springer ut, precis där polisen stod , så dom tog ju honom iaf, och vi slog in varorna i kassan för att se vad summan blev, 7700:- ca blev det!
 
Så polisen gjorde sitt, och sa sen att han inte var välkommen här mera, och han skämdes som bara den när jag gick förbi , med all rätt!
 
Och nu är jag äntligen hemma igen , ska ta en dusch och krypa ner i sängen igen!
Håller tummarna nu att det är fint väder imorgon också , så vi kan vara ute hela dagen.. det regnar nu , så vi får se!
 
Sov gott!


Kommentarer
Natti

Va??!! Är det min kompis med cykelhjulet? 😢

Svar: Ja :/ men han var inte sig själv och hade värsta blåtiran... Så tråkigt, för han är ju alltid så himla gullig mot oss..:(
Anna-Ellies mamma

2013-05-09 @ 22:35:09
URL: http://junimamma.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0