Helgen

Helgen sa bara svisch, vilket var skönt!
 
På lördagen var vi ute i parken ganska länge, och sen på em så åkte vi hem till min pappa där vi blev bjudna på middag , grillad citronkycklingfile, jättegott!
Vi åkte hemåt runt 8 och sen somnade Ellie gott i sin säng..
 
På söndagen så gjorde vi oss klara , packade ner badsaker och flytvästen, och lunch till Ellie och åkte hem till pappa igen , och därifrån åkte vi och handlade lite fika och och en yoghurt till Ellie, sen åkte vi ut mot gålö, där pappa har sin båt!
Ellie blev superglad när hon såg "månna" många båtar, och sen åkte vi iväg!
Hon fick köra båt med morfar och känna vinden i ansiktet, det är ju som balsam för själen , havet! <3
 
Vi åkte i ca 15 minuter ut till en ö där det finns en liten sandstrand, som är långgrund, superbra när man har barn med sig, så vi fick vada in och sen lekte Ellie med sin hink och badade i det grunda vattnet!
Pappa tände på sin gasol och la på sin stekplatta, och värmde på Ellies lasagne, och efter lunch så somnade hon gott i paraplyvagnen jag tog med!
Jag passade på att sola och sen fixade pappa lunch till oss!
Det var jag, Ellie, pappa, pappas tjej Lena och min faster Eva som var med, och vi hade det superbra hela dagen!
 
Efter ett par timmar ute på ön så packade vi ihop oss och åkte hem , och det visade sig att ALLA ute på gålö skulle hem samtidigt typ, så det var en jättelång kö ut från gålö, tog väll typ 30 minuter, så min faster fick åka med oss så Ellie hade sällskap , och efter lite mer än 1 timme var vi hemma igen , och båda var supertrötta!
Vi svängde in på ica och köpte blodpudding, snabbmiddag eftersom klockan var 18 redan!
Sen runt 8 så kom Conny hem igen från Amsterdam , och Ellie blev superglad!
 
Mysig helg, och nu har vi 4 veckor mysig semester framför oss!


Och igår var vi iväg till farsta c och gick in på löplabbet och testade ut ett par skor till mig , gud vad duktiga dom är där!
Man får ta på ett par testskor, och sen springa på löpbandet, så filmas stegen och dom tar fram skor som passar ens fot!
Han plockade fram ca 6-7 par skor som jag fick provspringa i tills jag hittade ett par som passade min fot!
Det blev ett par Asics gel kayano 19, men dom kostade 2000:- där, och jag hittade dom på nätet för 1349:-, men dom var slut i lager, så om 2 veckor ca kan jag beställa dom!
Längtar!!! Så jag avvaktar med springet fram tills jag har ordentliga skor, annars kan jag få ont i ryggen sa han!
 
Och idag var vi iväg och hälsade på Jennie och Alva och lekte lite, fick jättebra träningstips till magen av henne, ska inviga strax! :)
Conny hämtade upp oss och vi åkte till Mio i länna och kollade på en ny våningssäng till grabbarna, vi tänkte först bygga en egen loftsäng typ, men det blir nog bättre såhär, och lättare :P
Så nu är den beställd, och sen åkte vi och köpte lunch och åkte hem så Ellie skulle få sova!
Efter hennes nap så åkte vi iväg till farsta c gick till MVC för att få nya p piller utskrivna, och sen gick vi till färgaffären och köpte vit målarfärg, så ska vi måla om i barnens rum också, och när allt är klart där inne så ska även Ellie sova där inne :)
Blir mysigt, så får hon sin lilla hörna där inne!
Före och efterbilder kommer!
 
Vi rensade ut allt från rummet och så åkte Conny iväg med den gamla våningssängen och kastade den på tippen , och nu har han spacklat alla hål och så , så nu ska vi sova! :)


Kommentarer
Mikaela

Låter som en mysig helg! Jag vill också åka båt!! :) Jätte härligt ju!

2013-07-10 @ 08:33:39
URL: http://miikaelas.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0