Ny vecka

I helgen som var så jobbade Conny och barnen var hos sin mamma, så jag och Ellie har busat ensamma!
 
I fredags så gjorde jag en burgundisk köttgryta som fick stå och puttra från kl.17-19, så den var klar när Conny kom hem , och den blev supergod, har gjort den förut så..
Köttet blir så himla mört och gott!
Vi kollade på Lets dance och sen en film , som Conny somnade till på 2 röda ;P

I lördags så åkte vi hem till Ellies mormor(mimmi som hon säger) och fikade, och lekte, sen åkte vi hem igen och Conny kom hem med sushi, supergott!
Ellie somnade och vi kollade på en annan film som hette The grey tror jag, handlade om några som störtade med ett plan(perfekt såhär innan vi ska flyga ;).. Not!) i antarktisk, och blir jagade av vargar som har sitt revit där, lite läbbig faktisk..
 
Och igår så hade vi storstädning här hemma, jag diskade och plockade undan , våttorkade alla ytor, dammsög, torkade golven , tvättade, bytte sängkläder och bakade cornflakes kakor!
Så nu är det fint här hemma!
 
Idag jobbar onny till 19, så det är bara jag Ellie och Jonathan vid middagen idag!
Imorse klädde vi på oss och gick ner till ÖF, så var det stängt , och Ellie blev superledsen när hon insåg att vi var hemma igen , och grinade i säkert 10 minuter , stackarn...
Men vi går ner nu om en halvtimme istället, så hon får leka!
 
Hon har krånglat lite nu på sin vila, men dom håller ju på och blåser bort grus och löv utanför, varför man nu gör det när det spöregnar:S?
Så hon har ju bara sovit typ 30 minuter, och hon ville inte somna om.. blir en kul eftermiddag sen då! Suck..
 
Nu ska vi göra oss klara och packa ner lite mellis , och sen gå ner och leka!
Kramar
 
Älskade unge , vad vore livet utan dig! <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0