Pluggdrömmar och tillbakablickar

Sitter och klickar i spotify , och lyssnar på massa bra musik!
 
Sen har jag suttit och kollat lite på att plugga vidare.. och jag tänkte ju först barnmorska, och då måste man plugga till sjuksköterska först i 3 år , jobba i minst 1 år och sen plugga barnmorska i 1,5 år..
 
Så pratade jag lite med en kompis , som ska plugga till undersköterska, och då tänkte jag tillbaka på min egen förlossning, och den som fanns till hands och hjälpte mig mest innan Ellie valde att göra entre, det var ju undersköterskan(och Conny såklart), och hon var så himla trevlig, snäll, gullig och hjälpsam , och hon brydde sig verkligen , och så vill jag vara, att vara den som hjälper till och ser till att allt känns bra för föräldrarna under förlossningen!
Barnmorskan är ju den som hjälper till att förlösa barnet, och ha koll på det mesa , men undersköterskan är ju en högerhand till barnmorskan!
 
Så det är min dröm nu , att plugga till undersköterska och sen jobba på förlossningen!
Det vore så himla roligt och det är verkligen det jag vill hålla på med!
Väntar nog nått år, så Ellie har blivit lite äldre, och går på dagis och så , sen pluggar jag :)
Längtar!!
 
Jag, mitt i en värk! :P
Lustgasen , min bästa vän! Pigg blivande mamma , not! Mitt i natten och ingen sömn på 1 dygn ca..
Också mitt i en värk , och Conny masserade min svank!
Den här bilden tog undersköterskan! Hon hjälpte till med mycket hon! :)


Kommentarer
Liinda

Så fina bilder från förlossningen, riktigt kul att se, och till och med vacker när du ska föda barn du ;)

Svar: Tack snälla :)Haha , ja vacker vette tusan!! Men tack! <3
ANNA

2012-09-03 @ 21:25:27
URL: http://liindiita.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0