När barnet INTE ville som mamma

Jaha , nej , hon hade ju inte alls somnat! Suck!
Nu däremot, TROR jag att hon sover..
 
Hon är så himla knasig, hon är ju SKITTRÖTT, och var det redan vid 8, så 2 1/2 timme tog det nu då att få henne att sova..
Hon ligger först på rygg, sen snurrar hon runt på mage och bökar och sen sätter hon sig upp, och sen tar hon tag i sidoväggen på sängen och sätter sig upp på knä och står och grinar mot "grinden"..
Så kommer jag in , lägger henne på mage , och så börjar vi om!
 
Tog upp henne och försökte vagga henne , icke sa nicke, och la mig i våran säng och klappade på henne , nej då ska hon krypa där också, onge!
 
Satte oss i soffan och mös lite och kollade på när Conny spelade, sen blev hon ju skittrött och så provade vi igen!
Fast då höll jag henne i famnen och sjöng En liten båt, och sen pussade jag henne på kind-mun-kind fram och tillbaka som hon älskar när man gör, och DÅ somnade hon äntligen, av utmattning och för att det var mysigt säkert..
 
Så nu kan jag dricka min kopp te(som nu är kall, skit också) och äta några småkakor..
Halv 11 liksom , ja min kväll som jag planerat, att dricka te och äta kakor och kolla på Bonde söker fru på tv4 play sket sig om man säger så.. men men , det är ju en kväll imorgon också , och då ska Conny ut med sitt jobb på kvällen och käka , så det blir jag och piplarsson här hemma! :P
 
Men imorse vaknade hon ju kl.7, för 3e dagen i rad, och jag har gått upp med henne varje dag , så imorgon har Conny lovat att han ska gå upp med henne , så kan jag sova vidare en stund ;)
Och nu är det dokumenterat här , så han kommer inte undan!
Och bara för det så kommer hon säkert vakna typ 9 som hon brukar annars..
 
Ja nu blev det ett långt inlägg här, men men!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0