Kyckling och Couscousgryta

Räckte till 5 barnmatsburkar och 1 bambino pureburk!
 
1 stor kycklingfile
1 Röd paprika
10 små broccoli buketter(frysta)
1 dl frysta ärtor & morötter
1/2 gul lök
1 msk tomatpure
Osaltat smör
Ca 1 dl matgrädde
Oregano
Vitpeppar
Lite kokvatten om det behövs
 
ca 2 portioner färdigkokt couscous
 
Gör såhär:
Gör couscousen och låt den stå medans du kokar ihop resten!
 
Koka först paprikan delad i mitten, och när den är hyfsat mjuk så tar du upp dom och skär bort skalet så du bara har köttet kvar!
Kanske går att skala bort med potatisskalare, provade inte det..
Dela kycklingfilen i bitar och koka tills den inte är rosa längre.
Häll i alla grönsaker och lite smör och koka tills allt är klart.
Häll av vattnet och spara lite i ett glas, tillsätt sedan grädden och tomatpuren och låt koka upp.
Ta åt sidan och mixa sedan allt till önskad konsistens, späd alt. med lite av kokvattnet och ha i en klick smör.
Krydda sist med kryddorna och smaka av!
 
Häll upp i burkar och frys in :) (inte hela vägen upp)
 
 
 


Kommentarer
Liinda

Spännande att laga barnmat sedan, snor dina recept då!!
Fick en sån där plastmatburk på event jag va på här om veckan, tycker du den funkar bra? Tycker de ser jätte smarta och fina ut!

Svar: Ja det är jättekul! :)Hon ÄLSKAR det , alla rätter jag lagat, gapar jättestort :P
Mm jag vann min på deras facebook sida, har bara provat den nu i kylskåp, men den ska ju tydligen vara läckfri så man kan ha den i skötväskan , men jag gör ju mycket egen mat och då är den perfekt!! :) kommer köpa flera!
ANNA

2012-09-09 @ 12:01:42
URL: http://liindiita.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0