Barnböcker?

Haha, ojojoj!

Igår så tänkte jag fixa ett bibliotekskort, så vi kunde låna lite böcker till barnen , för Conny läser alltid för dom på kvällen, och har tröttnat lite på dom böcker vi äger, så jag började med att låna 7st böcker, bla. 3 st Barna hedenhös böcker, som min mormor alltid läste för mig , underbara böcker :)

Sen lånade jag en bok , haha, som hette "kan man beställa en bror"?
Tänkte att det var ju bra, så vet dom hur det var när Ellie låg i magen , sen när jag kom hem så började jag bläddra i den också, och hittade den här bilden:

Haha , och det här var alltså en BARNBOK!!!
Först fick man se massa bilder på mammans mage , och hur bebisen hade det där inne, och när dom månaderna gått så kom bebisen ut , och lillebror frågade lite men hur kom bebisen in i magen från början, och då kom det här!!!

Och Conny skrattade och sa: Haha , ja den där tänker jag iaf  INTE läsa! :P

Så den lämnar vi nog tillbaka!

Jonathan frågade lite när Ellie låg i magen hur man byggde en bebis, och jag svarade att det var som att odla träd och växter, att man planterade ett frö som sedan fick växa och växa där inne, och det köpte han och förstod lite!


Kommentarer
Liinda

Hahahaha nej så rolig bok!!! Fast ja kanske inte skulle läsa den för zandra ;)

2012-05-23 @ 19:30:01
URL: http://liindiita.blogg.se/
Daniella

exakt så är det, små tick rörelser så det måste vara hickan.

Kram :)

2012-06-12 @ 18:38:51
URL: http://mamaliv.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0