Mamma vet bäst

Idag var vi ju på BVC och pratade mat och sömn!
Ska bli superkul sen om en månad när Ellie får börja smaka på lite saker, som gröt, rotfrukter osv!
Jag ska försöka att laga så mycket mat själv som jag kan till Ellie.. Sparar pengar och så lär hon sig att äta samma mat som vi andra, bara att man tar bort hennes mat innan man saltar, och sen kör man med stavmixern! Kul :D
Jag passade även på att väga och mäta henne, och hon vägde som jag gissade igår, 5610g och var 61 lång! Mamma vet bäst ;)..
Prövade lite stlk 62 imorse men det är fortfarande liiiite stort, så vi kör 56 ett tag till..
Imorgon ska vi träffa min jobbarkompis Mia och hennes dotter Agnes i Farsta och fika och ta en promenad om vädret tilllåter!! Mia fick sin dotter ca 1 månad efter mig så dom är nästan lika gamla! Sist vi sågs var Ellie typ 6 eller 8 veckor och Agnes 3 eller 4, så båda har ju vuxit om man säger så :)
Just nu ligger jag med Ellie och myser och kollar på film, beastly hette den, ganska bra faktiskt..otecknad och modern version av skönheten och odjuret!
Imorse var Ellie på väldigt bra humör och skrattade och hade sig heeela morgonen! Så himla härligt! <3
Ha en mysig kväll nu så hörs vi imorgon :)
Åh ikväll är det ju Greys anatomy också :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0