Gravidlista

När fick du reda på att du var gravid? 13 April 2011
Blev det en chock? Ja, för att det gick så snabbt, gick på första försöket!
Hur gammal var du? 21
Hade du mycket halsbränna?
Ingen alls
Spydde du mycket? Japp, från v.9 och 13 veckor fram
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej
Hade du mycket foglossning? Nej, bara lite ont i ryggen de sista veckorna
Hade du sammandragningar? Ja, de sista veckorna
Ditt sf mått som störst? 33 cm i v.38+3
Har du fått bristningar? Bara några på brösten efter att mjölken rann till, men inga på magen
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Pojke, men sen visade det sig att det var en liten flicka på RUL
Vad hoppades du på? En flicka, men nog skulle jag blivit lika glad över en liten kille också
Hade du mycket vätska i kroppen?
Inte speciellt mycket
Hur mycket gick du upp i vikt? 20kg
Hur ser du på graviditeten idag? En väldigt häftig upplevelse, och jag känner mig välsingnad som har fått gå igenom en graviditet!
Gick du över tiden? Nej
När började din förlossning? På julaftonsmorgon klockan 4 började värkarna
Hur lång tid tog det? Efter den första värken på julafton så tog det 26 tim och 36 min
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 5-6 cm
Vad tyckte du var jobbigast?
Övergången mellan värkarna och krystvärkarna, det sa bara pang så var det dags att krysta, och då kändes det som att man skulle spricka mitt i tu och som att ryggen skulle gå av.
Var du rädd för något? Att bebisens hjärta skulle sluta slå förstås, och att det skulle sluta i kejsarsnitt
Grät du?
Nej, jag trodde jag skulle göra men det gjorde jag inte
Skrek du? Ja lite
Tog du nått smärtstillande? Lustgas
Blev du sydd? 3 små stygn inne i vaginan pga en liten bristning
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet?
3st, Conny, Barnmorskan och sköterskan
Hade du någon nära med dig?
Conny
Hur stor var bebisen? 3435g 50cm
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick hon heta?
Ellie Anna Helene
Hur ser du på förlossningen idag? Jag är supernöjd med min förlossning och så glad att det gick så bra som det gjorde. Det slår allt annat jag någonsin har gjort och kommer göra, det är så sjukt häftigt att kroppen klarar av det, och jag är stolt över mig själv som klarade av det med bara lustgas och Conny vid min sida! Barnmorskan och sköterskan var underbara, och jag skulle göra om det imorgon igen om det var så!
Var allting värt det? ABSOLUT!

Och ut kom hon, min fina dotter!


Kommentarer
Emma

Kul lista gumman. Den snor Jag till min blogg i morgon :) hihi

2012-01-11 @ 00:27:30
mamma till en töös

Hejsan :)tänkte bara ställa en fråga. Din dotter har ju 3 namn. När ni får tex brev hem till lillen står det då ala 3 namnet ? det gör det på våran flicka. Men ja skulle helst vilja att det enbart stod hennes tilltalesnamn på breven osv.

Svar: Hej!!Ja hon har 3 namn, men när vi får brev så står det bara Ellie! :)
Konstigt..men skrev ni i på pappret att ena namnet var tilltalsnamnet?
ANNA

2012-10-16 @ 16:58:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0