Faderskapsbekräftelse

Idag fick jag brev i brevlådan om att vi ska åka och bekräfta faderskapet på mitt barn, alltså man ska intyga att Conny är pappa, hur sjukt är inte det på en skala?

Om man är gift så behövs det inte, men så fort man är ogift så ska detta göras, och hur ska dom kunna veta att Conny är pappa egentligen?
Man åker ju bara dit och säger , hej det är han som är pappa, och skriver på några papper säkert!
Dom gör ju inget DNA test eller något , så då skulle man ju egentligen bara behöva skriva på papper och skicka in?

Imorgon blir det nog en snabb sväng till Farsta C, måste köpa lite fler amnings BHar och lite fler amningsvänliga tröjor, och ett par byxor!
Har redan gått ner 11 kg sen förlossningen, men mina gamla jeans är fortfarande liiite för trånga och jag får inte igen knappen , så nu går jag runt i leggins och mjukisbyxor, men jag vill ha ett par "finare" byxor när man lämnar lägenheten, annars känner jag mig som en sån mamma som lever i mjukisbyxor när dom fått barn, vilket var ganska skönt iofs första veckan när man är lite öm efter förlossningen!

Igår kväll satt jag och kollade igenom bilderna från förlossningen och tiden på BB, och jag blir helt ställd, det är det häftigaste jag varit med om och jag skulle göra om det imorgon om det var så! Helt ofattbart att hon låg där inne i 9 månader och växte och att jag sen födde henne, MIN DOTTER! <3

Och sen fick man den här brickan som "belöning", godaste mackorna på länge tyckte man då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0