Im in chock

Som ni vet så håller jag på att träna Ellie att sova i sin säng , och jag har alltid lagt henne ovanpå täcket med en filt över, och då har hon sovit i max 30 minuter!
Så var vi på massagen igår och då fick jag ett tips av en annan mamma där vars bebis också var lite kinkig med att sova i sin säng, och hon använde sig bara av täcket och virade in bebisen i och då gick de bra!

Så nu för 40 minuter sen så var Ellie lite trött och gnällig(gnälli-ellie som jag säger då) så jag provade att vika täcket dubbelt och lägga henne imellan lagren och stoppa om henne, och så vred jag upp sängmobilen, sen gick jag och fixade mig lite, och sen slutade mobilen spela och då brukar hon gnälla till... MEN... inte nu!
Så jag gick och kollade och då sov ungen!
Sen vaknade hon till när hon tappade nappen , så stoppade jag in den igen och nu sover hon igen!!!

Haha, kanske ingen big deal för er som läser, men jag är superglad och stolt :D
Nu har hon legat där i 45 minuter, och det är än så länge 15 minuter längre än någonsin!!

Men konstigt att jag inte tänkt på de tidigare, för hon sover ju super bra när hon sover hos mig, med täcke, så det kanske är det som varit felet i hennes säng , att hon hade en filt istället för täcke!
Så inatt ska hon sova i sin säng efter varje ammning, hoppas jag iaf!
Återkommer med resultat! ;)


Jaha, fredagen är äntligen här och hela familjen är hemma!
Imorgon ska Conny hjälpa Patrik och Mikaela att flytta, och barnen ska till sin mamma en sväng och hälsa på sin mormor tror jag dom skulle göra!
Får se vad jag och Ellie hittar på då, något roligt iaf!
Sen måste jag packa lite saker inför resan till Linköping och Fanny på måndag, första gången jag reser med Ellie så.. mycket som ska med!
Kläder, blöjor, d-droppar, rumpsalva, babyolja osv.. sen kläder och så till mig också!

Imorgon blir min pluttbebis 2 månader, jesus vad tiden springer iväg alltså! För två månader sen var det julafton och jag satt och hade värkar från 4 på morgonen och heeeeeela julafton, och den 25 kl.06.36 var värkarna slut och ut kom min liiiiiilla Ellie, och åååååh vad jag är glad att det var just hon som låg där inne! <3

Ha en mysig fredag, och ta hand om varandra!


Kommentarer
Annelie Andersson

Tack gumman! Härligt att följa dig under denna underbara period i ditt liv. Tänk att "min lilla Anna" blivit en sådan underbar mamma! :)

2012-02-24 @ 11:02:07
URL: http://antiann.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0