Torsdag!

Hallå!
Idag var jag förbi jobbet en snabbis med lite papper, och på vägen hem köpte jag mc donalds för idag var Conny ledig också, och det var sjukt länge sen vi käkade det, jättegott var det!!

Sen kollade vi på filmen bad teacher, som faktiskt var riktigt rolig!
Jag fick "växtvärk" i benen så jag tog ett bad och en alvedon så gick det över! Jobbigt läge när man får det när man är snart 23 år haha!

Nu ligger jag och gosar med en sovbebis i sängen och unga läkare på tv! Life is good!

Imorgon blir det promenad med mammagruppen och en aw (after walk) hemma hos Linda! Trevligt!!
På lördag ska jag och Ellie hem till min mamma på dagen, Conny jobbar så vi myser hos mamma istället för att vara hemma och tråka!

Imorse provade vi och sätta Ellie i barnmatstolen med lite stöd av en filt, och det var en big hit!! Hon vill alltid sitta med vid bordet i mitt knä så hon ser vad vi gör och nu ser hon ju och jag får fria händer ;)
Och snart blir hon 4 mån och får börja med lite smakisportioner! Tänkte prova lite gröt från 4 mån och se om hon gillar det! Då tänkte jag det som kvällsmål sen, efter amningen, så kanske hon sover hela natten eller åtminstone längre!
Vill fortsätta amma så länge som möjligt, minst 6 mån iaf, och sen trappa ner till amning morgon och kväll typ, och amma några mån till! Tycker det är mysigt med amningen, det blir liksom min och Ellies stund! <3

Nej, vi hörs imorgon, puss och kram



Kommentarer
Elin

Låter som en bra plan med maten och amningen! Kul med aw imorrn!

2012-04-12 @ 21:36:20
Fanny - mamma till Hector och bebis i mage

Jag helammade tills han var sju månader och sen har vi börjat med gröt till lunch och kvällsmat resten ammar vi (: snart 9 månader. Ju längre desto bättre för barnet! Bättre immunförsvar och bättre iq (; jag är glad så länge han vill. Sen behöver det ju inte gå till en överdrift heller. Och du har rätt om att dom sover längre med gröt i magen :D



Saknar dig gumman!! Hur är allt? Puss

2012-04-13 @ 07:59:39
URL: http://Littlemissunshine.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0