Påsken

Hej på er!
Vilka ni är har jag ingen aning om för ni kommenterar inte ;) (Do it!)


Igår var vi hemma hos min pappa på middag och han bjöd på grillad lammytterfile med potatisgratäng och rödvinssås, med en god sallad till och ungsrostade örttomater! Det var riktigt gott!!
Ellie fick en jättesöt klänning från NoaNoa av pappa och lena i påskpresent , den passar lagom tills i sommar :) Tack!

Och idag så kom Connys mamma och pappa hit på Lunch/middag , vid 3 tiden..
Så jag hade gjort en jättegod biffstroganoff med ris till det och efter maten åt vi lite ballerina cookies, som var supergoda måste jag säga.. kan tänka mig att dom blir supersmarriga om man värmer dom liiite i ugnen innan så att dom är lite varma, och smeten inuti blir lite rinnig!
Och barnen fick ett varsitt påskägg, grabbarna fick godis och i Ellies påskägg låg ett presentkort på POP, så dit ska vi i veckan ;) Älskar POP kläderna , så bra kvalitet och sen om det är ränder på så skadar det absolut inte!! (ÄLSKAR randigt)

Nu har jag och Ellie badat och hon ligger och sprattlar i sitt gym lite, men hon börjar bli lite trött tror jag..ska amma henne och lägga henne i sin säng!
Hon är så duktig nu , nu somnar hon alltid av sig själv i sin säng , förut somnade hon bara bredvid mig i våran säng eller om man vaggade henne tills sömns.. men nu blir hon ju äldre och äldre och som min mamma sa, att hon vill ha lugn och ro mera nu när hon ska somna , och det får hon ju när hon ligger och mojsar i sin säng! :)

Jag verkligen ÄLSKAR att vara mamma, Ellies mamma!
Hon ger så mycket kärlek till oss varje dag, och visst är det inte alltid en dans på rosor, hon har ett jäkla temeprament den här lilla damen och kan gå från 0 till 100 på 2 röda, och kan bli riktigt förbannad ibland, lungorna är det inge fel på iaf ;)
Men.. så ler hon sådär gulligt som bara små bebisar kan och då glömmer man bort den där timmen med nonstop skrik och får nya krafter! <3

Sitter och funderar lite på vad man ska baka till hennes dop.. har ni några tips??



Kommentarer
Ida

Ett litet tips på baket, de vi gjorde var att vi bade olika tårtor med olika fyllning och uteende, en efter varige bokstav i namnet ( men kan ju ändra till två av varige tex i Ellies fall)

"E" choklad med hallon,

"L" passionsfrukts mous

"L" klassisk prinsses tårta

"I" blåbär och vit choklad

"E" bananoch kokos

Blir lite udda, men vår blev väldigt fin och uppkattad just för att det var så udda och du själv kan dekorera och skapa som du vill både med färg, form och strukturer.

2012-04-09 @ 18:35:49
URL: http://agape.bloggo.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0