Fuktskada!

Ojoj , vart ska jag börja!?
För ca ett halvår sedan så ringde vi våran hyresvärd om badkarskranen som var dålig och så kom dom upp och bytte ut den mot en ny, och då såg dom att det var en kakelbit som saknades där blandaren satt, så dom tog silikon och täppte igen de hålet, och mätte då samtidigt om det var fuktskada eller mögel i badrummet, vilket det inte var tydligen..
Så i söndags när jag stod och duschade så såg jag uppe i ventilationen att det såg ut som mögel, så jag ringde värden i måndags då och han kom upp och kollade men det var bara damm och ventilationen var dålig så han bytte ut den , och då bad jag honom att mäta fukt och mögel igen eftersom vi får en bebis om ca 4 månader, och då mätte han och upptäckte att badrummet var fuktskadat, KUL
Så nu ska dom riva hela badrummet och ställa dit en tork som får stå tills det är torrt där inne , sen ska dom kakla om och hela rubbet,och dom har lovat att det ska vara klart innan december då bebis ska titta ut, och det hoppas jag verkligen!

Så nu kommer vi inte ha någon dusch hemma , så då har dom en dusch som man får låna i ett annat hus medans dom renoverar, men vi har ju dusch på jobbet så jag kommer duscha där! Och barnen får duscha hemma hos sin mamma som bor några portar bort så de är ju lugnt..

Det som känns bra är ju att vi får ett helt nytt badrum som är fräsht, vilket känns bra eftersom bebisar är så känsliga, så det var ju tur att vi upptäckte det nu och inte om 4 månader tex..
Det blir bra när det är klart iaf, får se det så!

Jaha , annars då? Mår ni bra?
Nästa onsdag så ska vi till Barnmorskan igen på återbesök, då ska hon ta blodprov på mig inför sprutan jag ska få i oktober mot Rh immunisering, och sen ska hon mäta min mage för första gången , hoppas att den ligger enligt kurvan, och sen det bästa, lyssna på lillans hjärtljud <3, jag har ju hört dom en gång , förra gången jag var där, men då kunde inte Conny följa med så nu blir det hans första gång , MYSIGT!

Slänger in en bild på connys mästerverk, han hade lite småtråkigt så han passade på när jag fotade magen:P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0