Skåne tur och retur!

I onsdags åkte vi som sagt ner till Skåne, och hälsade på hos min kompis och hennes kille.. På kvällen så åkte vi in till Malmö och åt på restaurang Elyssé där vi åt foundue, och jäklar vad vi käka , haha.. man fick in en stor gryta med buljong som värmdes av en låga under och 8 olika goda såser, så tog man en rå köttbit och satte fast den på pinnen och stack ner i grytan en stund och sen plockade man upp den och åt med sås och pommes, MUMS!
Vi slukade i oss 2 skålar med köttbitar( vilket var ganska mycket tydligen ) men jag äter ju mer än vanligt och sen åt man ju lite extra för att det var så gott!

torsdagen blev det lite shopping och jag hittade ett par svarta Mammabyxor som jag ska ha på jobbet när semestern är slut , och sen en liten grå långärmad body till bebisen på rea för 30:-, taget!
På kvällen gjorde vi egen potatissallad och grillade ryggbiff, och det var också sjukt gott!
Sen på kvällen så började de åska och spörega och senare på natten så började det blixtra, och jäklar i havet vad det dundrade, och vid 03.40 så slog blixten ner i huset bredvid oss, då kan ni tänka er vilken smäll och vilket oväder vi hade.. har aldrig varit med om något likande , det var helt SJUKT.. Och morgonen efter det så fick vi reda på att det var i grannhuset den slog ner, för det visste vi ju inte på natten , man hörde bara att den var NÄRA! Och all hans elektronik hade gått sönder, och det luktade bränt i hela huset!

På fredagen så åt vi frukost och tog sedan tåget över till Danmark för lite mera shopping, hittade en jättefin stickad kofta på Zara och sneglade på massa fina bebiskläder där också , DÄR ska jag storhandla bebiskläder kan jag säga , sjukt fina grejjer hade dom , lite dyrare kanske men åh vad fina!
Vi käkade pizza och mjukglass och gick ner till hamnen och kollade på alla båtar, sen åkte vi över till sverige igen, och på kvällen blev det Fish and chips och Borat, sjuk film det där , och han är ju sååå rolig!

Och igår så åkte vi hemåt, och på hemvägen så fastnade vi på motorvägen innan Jönköping pga en bilolycka , och vi stod stilla i ca 30 minuter innan det sakta började rulla på, och då var det en man som på något vis hade kommit åt fel håll och krockat med en familj, och mannen omkom men familjen klarade sig och fördes till sjukhus.. Och när vi stod där och rullade framåt så åkte bärgningsbilen förbi oss med bilarna på flaket med en polismotorcykel framför sig och brandbil bakom sig, och mannens bil var HELT krossad och platt som en pannkaka, och familjens bil var fronten helt ihoptryckt på.. och sen när vi åkte förbi där bilen legat så såg man blod på marken och brandkåren stod och spolade rent , usch så obehagligt!

Så idag har vi bara varit och handlat lite och tvättat bilen , och nu tänkte jag sätta på en film och mysa upp mig i sängen!
Juste , imorse när vi låg i sängen så sparkade bebisen och då fick Conny och känna på lilla skattens sparkar,känns som fjärilar i magen ena sekunden och helt plötsligt en riktig spark. SÅ MYSIGT! <3


Kommentarer
Mamma

Lustigt att ni åt på just den restaurangen i Malmö... Där var jag med din pappa och Håkan för typ 20 år sen och åt Fondue! Det var gott redan då :-)

2011-07-24 @ 23:35:33
Anna

Ja jag pratade med pappa och han sa också det! haha

2011-07-25 @ 12:03:18
URL: http://livetmedkarleken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0