Snökaos!

Jaha, vart ska man börja? Värsta dagen ever typ!

Conny ringde och väckte mig imorse när jag skulle börja min Snoozning, men det blev ingen sån lyx idag inte, så sa han du får nog börja åka nu för tåden är jättesena och alla bussar är inställda!
Jaha tänkte jag , det är ju bara att gå upp då.. fixade mig lite snabbt och skulle ta 8.52 tåget-som kom 9.06, när jag väl kommer till älvsjö så går det fortfarande inga bussar, så jag börjar gå från älvsjö till jobbet , en promenad som tar ca 15-20 minuter på sommaren, idag tog det 35-40 minuter att gå , på oplogade vägar och taxi var ju bara att glömma för det fanns inga lediga!
Kommer fram till jobbet och är dyngsur om fötter och benen, mascara i hela ansiktet och skakar som en räv...hänger upp allt blött på elementet och byter om och fixar makeupen och går ner och börjar jobba.

När jag sen skulle hem så kommer det ingen buss så jag börjar gå och tänkte jaja men den kommer nog på vägen så hoppar jag på den då isåfall... jag går hela vägen till älvsjö, är framme 19.08... väntar på tåget som skulle gått 18.43, och det dök upp 19.47! KUL :D

Köpte en varsin pizza och massa godis som tröst, och semlor hade jag köpt på jobbet också , tjocko smocko här hemma ikväll men det är jag värd, jag har ju trots allt fått en sju helsike träning idag , 1 timmer och 15 minuters snöpulsande är inte fy skam ;)

Trevlig fredag på er mina läsare ! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0