Barnvakt!

Igårkväll efter jobbet så åkte jag hem till mamma och sov kvar här , för imorse så åkte dom till New York med Bosses jobb , så eftersom jag var ledig idag så fick jag ta hand om min lillebror Oscar idag, och sen lämnar jag över honom till morfar imorgon innan jobbet, så ska dom åka upp till husvagnen och vara där över helgen till Mamma och Bosse kommer hem på måndag!

Så imorse vaknade jag av att Oscar kom in och väckte mig, och frågade om mamma hade åkt , och det hade hon ju gjort , och då kom de lite tårar men det gick över när han fick gosa lite med mig, och sen sa jag att vi skulle åka till Lekhuset i Bromma och leka, och då blev han genast jätteglad!

Så vi slängde i oss lite frukost och sen åkte vi till Lekhuset, och det var bara 5 barn där just idag så han hittade 2 killar som var i hans ålder som han lekte med.. och medans han lekte så tog jag en Kaffe Latte och en kanelbulle och satt och kollade när han lekte!

Undrar hur många som trodde att jag var hans mamma innan han började ropa ANNNNNNNNNAAAAAAA när jag skulle kolla på något han gjorde haha.. där satt jag med en bebis i magen och en 5 årig pojke ensam, måste sett lite roligt ut!

För er som har barn , så är Lekhuset perfekt , barnen har hur kul som helst där , det finns massa rutshkanor och bollhav , studsmattor och klätterställningar , innomhus är det också , och sen finns det mat och fika där också, jättemysigt! Så dit ska ni absolut åka, det finns lite olika sånna , lekhuset och leklandet och massa andra!


Oscar i bollhavet, haha!

Nu tänkte jag snart kolla på förlossningskliniken och för tidigt född ( som vanligt på onsdagar ) och ta mig en kopp te! Hoppas ni får en trevlig kväll, Kram på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0