Julgransplundring

Idag har vi haft en toppen dag, bortsett från att Ellie är snorig och lite halvgnällig pga tanden!
 
Natten var ju sämst, hon sov dåligt och vaknade typ en gång i timmen minst, och var ledsen!
Hon fick alvedon innan hon somnade men det hjälpte väll inte så mycket..
 
Men men , vi gick upp och då var hon glad , så åt vi smörgås och gröt, jag åt yoghurt, sen klädde vi på oss lite "juliga" kläder, Ellie fick ha sin klänning som hon hade på julafton, och jag tog en röd topp!
Sen gick vi till tåget och åkte hela vägen ut till kallhäll, tog väll 50 minuter ca, och sen en buss 4 stationer!
 
Då var vi framme på Dahl, där mamma och co väntade!
Så gick vi in och fikade, jättegoda kanelbullar och sockerbullar, med festis och sen korv med bröd också..
Ellie fick korvbröd och så fick hon sin lunch också!
Vi gick på tipspromenad och svarade på massa frågor som barn kan svara på, det är ju mest för barnens skull dom gör det här, superkul tycker jag!
 
Efter tipspromenaden så uppträdde ett barnband som hette Aya Baya band, 2 äldre herrar som var jätteroliga!
Dom skojjade och sjöng och alla barnen hade sååå kul!
Ellie diggade och dansade på som aldrig förr ;)
Jag skrattade också , sa mamma som kollade på oss :P haha!
 
När det var klart så dansade vi runt granen och sjöng alla dom där plundringslåtarna, Ellie dansade med mormor, och sen med mig!
Då började hon bli trött men samtidigt som hon gnuggade sig i ögonen så gungade hon fram och tillbaka till sången haha :)
 
Sen var det dags för julklapparna, så när mamma anmälde oss till det här så får man skriva in ålder och kön på barnen, så köper dom JÄTTE fina leksaker efter det!
Så köper dom samma till tjejerna i ålder 0-2 och samma till pojkarna i samma ålder!
Så alla barn i samma ålder fick likadana, och Ellie fick en docka som tydligen har någon ljudfunktion, ska sätta i batterier och se :P
Hon blev helt till sig när hon såg kartongen och ville ha den GENAST! haha
Vi öppnade den och hon gick och pussade på den hela vägen ut till garderoben :P
Där väntade fiskedamm och heliumballonger!
Ellie fick ett hjärta med nalle puh och nasse på , och en påse tom och jerry(som grabbarna får dela på, på lördag)
 
Vi gick mot bussen och åkte hemåt, hon somnade på 2 sekunder! :)
Väl hemma igen blev det gråtkalas och svans på mig som gällde, pluttan!
Sen kom pappa hem och dååååå blev hon glad! :)
 
Vi åt tacopaj till middag och sen lekte vi med klossar, jag bygger Ellie river ;)
Hon somnade kvart i 9, och vi kollade på prison break!
Sista riktiga avsnittet nu såg vi, ett kvar som är någon tillbakablick tror jag..
Men nu såg vi hur allt slutade, och jag bölade!
OM NÅGON SKA KOLLA DEN SERIEN SÅ LÄS INTE DET HÄR UNDER ;)
 
Så tragiskt slut, Michael hade ju en hjärntumör som dom opererade bort, och sen när det var slut så hoppade dom fram 4 år, och då löste sig allt för alla, och man fick se Sara och deras son köpa blommor, och sonen hette Michael, så går dom och träffar Lincoln och 2 av dom andra, PÅ KYRKOGÅRDEN :(!!
Då har han dött ju, då började jag böla, för så skulle det ju inte vara!
Vad hände med lyckliga i alla sina dagar :(
Nej , BU på det!
 
Nu ska jag duscha och sen sova, hoppas natten blir bättre!!
Imorgon kommer Natta och Johan äntligen hit :D
Och på kvällen åker vi till min pappa på middag!
På måndag blir det lite utflykt då, bla djurgården tror jag, och sen får vi se!
Tänkte rosendals trädgård och fika där, men det är ju stängt för säsongen! :/
 
Natti natti, sov gott!
 


Kommentarer
maya lundberg

Hej, nu är tävlingen slut så kika in om du vann. Du kan även delta i min nya tävling där du kan vinna ett present på 300 kr:)

2013-01-22 @ 16:05:36
URL: http://mayaalundberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0