Sjukstuga

Jaha , nu är det sjustuga här hemma, IGEN!
 
Ellie är snorig, hostig, febrig och andningen är lite tung...
Jag är förkyld men mår ganska så bra iaf!
 
Ringde till VC imorse för att få en tid, för hennes hostmedicin funkar inte så bra på det där pipiga i bröstet, men det fanns inga tider.. det tycker jag suger!
Så om det blev värre skulle vi åka in till akuten, men det låter lite overkill..
Det låter ju mycket bättre, men vi får se hur det låter ikväll, om det blir bättre och bättre eller sämre, då åker vi in!
 
Natten som var så vaknade Ellie vid 02, och ville inte somna om, så hon var superglad och pigg(vilket vi inte var :P)
Conny åkte till jobbet vid halv 4 idag så det gjorde inte så mycket att hon vaknade..
 
Sen somnade hon om igen vid 4.30 och sov till halv 9, och nu har hon sovit i ca 1 timme!
Och imorse så började jag med ett surdegsbröd också ;)
Som nu är inne på sista 20 minuters jäsningen , sen ska den in i ugnen!
Det ser bättre ut nu än förra gången så jag håller tummarna :D
 
Conny är iväg med bilen nu , hos en kompis som jobbar på en verkstad, så får vi se hur det går!
 
Ikväll äter vi pannkakor och fattiga riddare, och en skiva bröd om det blir gott :P
Sen fredagsmys, gladiatorerna och en film när barnen sover!
Ha en bra fredag, Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0