Semeldagen

Ja, natten blev just den DÄR natten , hon sov jättebra, somnade iofs 22:30 men sov till 05 och fick välling, och somnade om och vaknade inte fören 10:30 och då fick jag väcka henne :P
haha!
 
Vi gick upp och åt en enkel frukost och sen började vi baka semlorna!
Jag gjorde dom på vanlig "bulldeg" så gjorde jag hälften kanelsnurror och hälften vetebullar.. blev jättebra :)
 
Ellie stod på en köksstol och rörde lite med en trägaffel i degen, hjälpredan!
Sen skulle degen jäsa och Ellie fick lunch och sen lekte vi lite innan det var dags att baka bullarna...
Sen när jag skulle bre kanelbulledegen med smör så upptäckte jag att vi inte hade tillräckligt med smör, så idag inveg vi sulkyn i snön ;P
Det gick ju faktiskt helt ok, lite segare men funkade absolut, inte någon långpromenad precis men ner till ica och tillbaka gick ju bra!
Åh vad jag längtar efter vagnen nu , den är såååå fin!
Kommer vara en dröm att köra den! :D
 
Ja sen hem och bakade klart, och satte in vetebullarna i ugnen och la Ellie som somnade på 2 sekunder typ, och kom tillbaka precis innan bullarna blev alldeles för välgräddade :P
Tur det, inte gott med brända bullar!
 
Sen har vi bara busat, läst alla Ellies böcker, och sen badade jag med Ellie efter middagen , hon är så himla busig, det bara lyser BUS i ögonen på henne haha! <3
Sen fick hon gå upp och jag tappade upp vaaaarmt vatten och tog lite egentid!
Lyssnade på lugna favoriter och sen gjorde jag ansiktsmask och por stripe som tar bort porer på näsan!
Så nu är den här morsan som ny ;) nästan iaf!
 
Ellie sover sen 40 minuter tillbaka ca, och jag kollar på Maria & Mindy, dom är ju för härliga! <3
 
Imorgon ska jag jobba igen, 19-22:15, så hoppas verkligen att jag inte krockar nu igen :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0