Gräsänka

Igår och idag har jag varit gräsänka , Conny åkte igår morse till Norrköping och kollade på fotboll hemma hos en kompis, så jag och barnen har varit ensamma! :)
 
I fredags kollade vi(läs jag) på film , Man on a ledge, Asbra!! Den måste ni se!
Conny somnade i soffan efter 8 min :P haha, men då missade han en bra film ;)
 
Igår åt vi frukost, frallor som jag bakade på fredags kvällen, jättegoda, lägger in recept sen , jätteenkla också!
Efter frukosten åkte Conny iväg och jag och barnen tog en liten promenad till dagiset där Ellie har fått plats!
Äntligen hörde vi något om det , fick brevet i fredags där det stod att hon fått plats på det dagiset vi valde som 1a handsval, den 20 augusti börjar inskolningen :) så himla skönt att veta nu när hon ska börja , och framför allt vart!
 
Så vi gick dit iaf, och lekte på deras utegård, nu var det ju mycket snö men vi har varit där flera gånger och lekt, på sommaren också, och det ser verkligen jättefint ut!
Tvättbjörnen heter dagiset, och avdelningarna heter Rödluvan eller små björnarna tror jag det var!
 
Sen gick vi hem och Ellie sov i 2 timmar ca , sen var det middag , hel kyckling som jag gjorde i ugnen , med vitlök, persilja och citronsmör(tänkte precis skriva sitron haha)
Alla barnen åt jättebra och Ellie mosade in haricovert i en rasande fart , gott ;)
Barnen somnade strax efter 20 och jag tog ett glas rött och lite glass till filmen Benjamin Buttons otroliga liv, den är också grymt bra, se den om ni inte sett det!
 
Nu kollar vi på Trassel och väntar på att pappan ska komma hem , och i em så åker jag, Ellie och min lillebror Eric till min moster i Täby och firar min morfar som fyller 71 år idag!
 
Nu luktar det bajs här, så jag ska ta hand om den blöjan innan det luktar i hela huset haha!
Ha en mysig söndag , Kram!
 
 
 
 
 
Min lilla dagistjej, snart iaf! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0