Knäckig äppelpaj

När vi var på kräftskiva hos Patrik & Mikaela så hade hon bakat en jäääätegod äppelpaj, och själva degen ovanpå var så god, och riktigt knäckig och hård, och så dom mjuka äppelbitarna under, MUMS!!
 
Jag glömde ta receptet så jag höftade lite, och det blev bra så ;)
 
3 äpplen( jag hade granny smith )
kanel
1 dl socker
1 dl mjöl
Hyvlade smörskivor
 
Gör så här:
Skala äpplena och dela dom i skivor
Smörj pajformen med lite smör
Lägg i äppelskivorna omlott så det täcker hela formen och
pudra över kanelen så det täcken alla äpplen.
Blanda socker och mjöl i en bunke och pudra sedan över blandningen så det täcker.
Skiva sedan smörskivor med osthyveln och täck över hela pajformen.
 
In i ugnen på 200 grader i 20-30 minuter(pajen ska ha fått fin färg) ta sedan ut den och låt svalna lite, det är då den blir sådär knäckig och GOD!!
Try it!
 
Ursäkta bildkvaliten på den färdiga, det var mörkt ute när jag gräddade den ;) Kvällsfiiiiika!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0