Ellie 9 månader

Det går ju så himla fort, och det säger jag ofta , men det är ju sant!
 
Var det inte nyss hon låg i magen och sparkade som bara den , trodde att hon skulle ta sig ut genom naveln ibland!
Den där julaftons morgonen 2011 kommer jag aldrig glömma! Fast att allt vi gjorde då är som en dimma , pga smärtan,så glömmer jag den aldrig!
 
Jag är så sjukt stolt över mig själv, att jag hanterade smärtan så bra, att vi var hemma så pass länge som vi var, 20 timmar hemma , med värkar som var oregelbundna i början som sedan ökade så jag verkligen fick andas igenom dom , och när klockan var 01 den 25/12 så hade jag fyra värkar på 10 minuter som höll i sig i 1,5 minut ca.. och då åkte vi in!
Jag fick massa beröm av barnmorskan och undersköterskan, för att jag klarat av att vara hemma så länge, var ju öppen 5-6 cm, och några timmar senare var Ellie ute , kl.06:36! <3
 
9 månader i magen, och nu 9 månader utanför magen!
Och vi älskar dig mer än ord kan beskriva, våran lilla Tutti! ( Smeknamnet, för att det enda hon gjorde dom första 2 månaderna var att tutta! :)..)
 
 
Hon kan:
Krypa
Ställa sig upp
Gå längs med soffan
Pincettgreppet
Säga Hej, där
Vet vart lampan är
Vinka
Peka vart mammas näsa och mun är
Hon har 5 tänder
stlk 68-74 i kläder
Leker gärna med saker som inte är leksaker
Hatar att klä på sig, speciellt tröjor/jackor, blir kul i vinter med overall ;)
Tycker om sina kompisar
Går om hon har en gåvagn(på öf iaf, vi ska köpa en imorgon, SÅ duktig!!)
Går när man håller henne i händerna, det är det roligaste hon vet nu
Om man säger AJAJ så pekar hon med pekfingret mot mig eller Conny och säger aaaaaiiaaaaaii! haha
Ställer sig upp i spjälsängen
Klättrar på allt, och föröker komma upp
Har ca 2-3 cm långt hår, väldigt ljust
Sover oftast hela nätter, somnar mellan 19-21 och vaknar mellan 5-8
Älskar katter och hundar, gör ett roligt ljud när hon ser dom , (typ kloakloa haha)
Vikt och längd ska vi kika på måndag, BVC dags!
 
 
Ja , hon kan/gör nog mera saker, men kommer inte på dom alla nu! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0