När mammorna gjorde GRILL

Åh vad härligt det var igår!
På dagen så var hon lite gnällig och mammig, och sen när Conny kom hem så svidade jag om till min nya topp , och sen begav jag mig hem till Elin!
 
Där bjöd hon på en alldeles utmärkt Mohito, och vi väntade in dom andra 2, Julia var tyvärr sjuk :(
 
Och Linda var förkyld så hon körde, och vi satt därbak!
 
När vi kom fram så var vi lite tidigare än vi räknat med, så vi tog ett glas vin i baren i väntan på att bordet var klart, och sen av en slump så jobbade en jättegammal stallkompis till mig där , och vi har säkert inte sett varandra på 10 år, minst!! Vi var skötare på samma häst, Candia :)
 
Det var lite roligt, haha..nu är vi ju vuxna liksom! ;)
 
Vi satte oss till bords och kollade igenom menyn, svårt att välja för det fanns så mycket gott!
Jag valde iaf grillad biff tror jag(sterloin) med rödvinssås, beasås, pommes och ceasar sallad till..mycket gott!
Till det blev de ett till glas rött, och vi satt och snackade om allt möljigt!
Så skönt att vara utan barn för en gångs skull, vi träffas ju alltid med barnen..
Så vi skålade för att kunna äta i lugn och ro , utan att mata barnen först ;)
 
Sen dukades det av och vi beställde in efterrätt, och min var väll sådär..
Det stod äpplen i calvados med sötmadel och kanelglass..så jag trodde det var typ stekta äpplen, men det var som en äppelkaka.. och nja, ångrade att jag inte tog chokladfondaten med lingonpäron och glass..
 
Vi blev flyttade till ett barbord, i jaktdelen.. det finns ju olika delar inne där, och vi fick äta i bordellen , som var sjukt snyggt, och lyxigt...sen fanns det en cirkus del , en italien del , och en "dalarna" del som vi sa,... haha.
Men då fick vi iaf sitta i jaktdelen , bland älghuvuden, uppstoppad iller och massa andra horn, i skinnfotöljer framför en brasa på tv! Mycket trevligt!
Jag beställde en appeltini, sjukt god och vi satt och snackade om allt möjligt där också , bla förlossning och så..varför blir det alltid så för? haha!
 
Vi åkte hemåt igen och var hemma vid 23 ca..skönt, eftersom man ska upp på morgonen med dom små! :)
Tack för igår damer, det var mycket trevligt!!
 
Fick ingen bra bild på oss alla tjej , skulle bett en av servitörerna att fota :/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0