GnEllie! haha

Idag har Ellie varit så himla gnällig, typ HELA dagen!
Blir tokig av hennes gnäll, jag har inte kunnat gå en meter utan att hon börjat gråta...
Då kryper hon till mig gråtandes och klänger i benen på mig, och vill komma upp..då tar jag upp henne och tröstar, och sätter ner henne, och då börjar det om.. :/
Det går verkligen i perioder det där, för när hon är sitt vanliga jag så är hon en liten solstråle och hon smilar bara man tittar på henne, hon leker mest själv och är supernöjd med att få sitta och pilla med sitt.
Men inte de senaste dagarna..
 
Hennes förkylning börjar bli bättre, och idag har hon knappt varit snorig..så vi får se hur hon mår imorgon , och om hon inte är snorig längre så MÅSTE vi gå till ÖF så hon får lite stimulans, för att vara hemma och leka hela dagarna när hon är snorig är ingen hitt..
Håller tummarna!
 
Idag har vi iaf haft en mysig dag/em!
Vi började dagen hemma med det ovanstående och det vanliga, frukost, lek, sovstund, lunch, mellis och sen åkte vi till Handen C och kollade i lite butiker i väntan på Jennifer <3
Vi tog en fika på espressohouse och jag åt inget fikabröd, det blev en bagel med kyckling! :D
 
Vi kom hem med en sån dra på halsduk, strumpor med halkskydd, och näsdroppar till tösen, och jag letade med ljus och lykta efter en lite festligare topp/tröja..men hittade typ INGENTING!!
Så himla tråkigt..
Visst, stickade stora tröjor och basic kläder i sig, men vafasiken!
När man äntligen letar efter en lite snyggare topp, och inte behöver tänka: Kan jag amma i den? Finns det något som Ellie kan dra i? Täcker den magen? Vardagskläder?
Då finns det knappt något fint, och det är så tråkigt!!

Gick iaf in på Vero moda, som alltid brukar ha något snyggt, och hittade ett mörkgrönt metallic linne som jag gillade, men det fanns bara i S eller L eller XL, och jag skulle ju ha M..
Skit också..
Men då , då såg Jennifer en blå skönhet som hängde lite ensamt i ett hörn , och jag föll på stört!
In i provrummet och Ellie började störtböla(mammagris) och jag provade snabbt och såg att den passade!
Köpte den och sen begav vi oss hemåt igen!
Och när jag kliver av rulltrappan på tågstationen hemma , så märkte jag att en klack lossnat från min ena stövel, så jag svängde förbi skräddaren och han sa att han kunde klacka om båda 2 för 160:-!
Hem, bytte skor och lämnade in stövlarna hos doktor skräddare, och dom är klara på torsdag :)
 
Nu blev det ett väldigt långt inlägg haha..sorry!
Och btw, vi provade dom nya tortillabröden idag , tortillapizza..lite tjockare tortillabröd , blev väl helt ok , men ingen större hit, vanlig deg är godare!
 
Nu har jag precis druckit en kopp med godmorgon välling, min nya favvo på kvällen, tar bort sötsuget! :)
Ska krypa ner i sängen nu , sov så gott så hörs vi imorgon!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0