Regnet det bara öser ner

And i like it :)
Sålänge man är inne!
 
Vi började dagen idag med att baka surdegsbröd, som inte blev bra :( haha!
Ska prova igen , tills det blir bra! jag ska inte ge upp! har ju själva kulturen i kylen, så nu ska jag baka tills jag får ett bra bröd ;)
 
Vid 10 tiden så kom Karin och Molly hit och lekte, vi hade först tänkt oss öf i skogås, men regnet öste ner och jag bakade som sagt, så vi körde här hemma istället!
 
Barnen lekte och hade sig, sen fick dom lunch , och efter det somnade Molly iaf, Ellie vägrade!
Hon satte sig upp i sängen och tjattrade på, så hon fick komma upp och kolla när jag och karin åt lunch!
Tomatsoppa med surdegsbrödet.. som smakade bra, men blev lite för platt och degigt!
Någon som provat att baka det, som har något tips ;)??
 
Sen trotsade vi regnet och Karin och Molly åkte till farsta c, och jag och Ellie åkte mot spånga för att hämta min lillebror på fritids!
Då somnade Ellie i vagnen i ca 30 minuter.. det var allt!
Sen har hon varit vaken heeeeeela dagen utom den korta napen , och somnade 20:30.. Fattar inte att hon orkar..
 
Vi åkte hemåt hit igen medans min mamma klippte sig, och sen kom Jonathan hem och dom lekte på.. vi åt middag. köttfärssås och spagetti.. och Ellie fick samma mat som oss.. mixade köttfärssåsen lite bara , och ska spagettin i mindre bitar.. och jäklar vad hon gapade haha!
Innan jag tagit en ny sked så gapade hon <3
 
Nu kommer vi börja ge henne samma mat som oss till middag iaf, och lunch får hon ju oftast vid 11 halv 12, och så äter jag lunch när hon somnat..
 
Sen kom Conny hem också, och strax efter kom mamma och hämtade Oscar!
Sen fick hon 2 st blöta pussar av Ellie :)
 
Jag knallade till Ica och handlade pepparkakor och yoghurt och mjölk tills imorgon!
SJUKT GOTT med pepparkakor, göteborgskex såklart, bakade med smör!
 
Nu ska jag krypa ner i ett varmt bad, med tända ljus, ansiktsmask och kroppspeeling!
Puss och kram!


Kommentarer
Mammi

Tack för hjälpen igår och tack Ellie för pussarna <3
Men du ska ju köpa Anna´s pepparkakor så klart ;-)

Svar: varsågod! <3haha nej dom är inte lika goda ;)
ANNA

2012-11-28 @ 08:13:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0