Nu ble de kväller

vavava, vafö dådå? haha
 
Hej på er! :)
Mår ni bra? Vad har ni gjort idag?
 
Vi vaknade strax efter 8 idag och gick upp och fixade frukost till pappan som började 10 idag!
Mysigt att äta frukost tsm för en gång skull :P
Ellie fick sin gröt och en macka, och vi yoghurt, te, ägg och macka..
Sen gick jag och Ellie till ÖF, och busade och åkte rutchkana, sångstund och lunch..
Sen hem efter det och hon somnade på 2 röda, och jag kollade DHW och åt lunch :) MAMA time!
 
Sen vaknade hon pigg och glad, och vi knallade till affären och köpte vetemjöl special, och hem igen och fixade ihop surdegsbrödet, som ska bakas imorgon bitti ;) Spännande!
Kommer sääääkert inte lyckas, men då har jag ju provat iaf , haha!!
Såg ju att man kan faktiskt köpa surdeg på burk , och baka på... om man inte lyckas fixa en egen surdeg..smart!
 
Sen kom Jonathan hem och Ellie blev suuuuperglad som vanligt, och gjorde sitt glädjetjut och skrattade hej vilt :P Gulligt!
Dom busade medans jag fixa middag..Tortellini till oss, och Ellie fick kalvfrikadeller med potatis/ärtor/morötter.. mums tyckte hon , sen blev det 3 burkar till.. ekonomiskt!
 
Och nu på kvällen så har jag ätit 8 clementiner till pengarna på bordet, jag och Conny kör med appen också , så spelar man själv samtidigt , ladda ner och kör ni med ;) Pengarna på bordet heter den såklart!
Sen kollade vi på tv3 dokumentär.. om folk som går emot det "vanliga" och gör på sitt sätt...
 
Bla om hemundervisning, lchf kost till barn , och amning...
Och det här med amning finns det ju vääääldigt blandade åsikter om..
Och jag tycker såhär:
Amning är något fint och naturligt, och absolut inte självklart för alla..
Jag är jättetacksam över att jag kunde amma Ellie det första halvåret av hennes liv..
Framförallt tyckte jag att det var supermysigt att amma henne, det var liksom våran stund(stunder) och vi fick ett väldigt speciellt band hon och jag..
Och vid 4 månader så fick hon ju börja med lite smakisar, men ammade henne hela dagarna och nätterna , och innan lunch amningen så fick hon lite smakisar.. och hon tyckte väll sådär..
Sen körde jag med ersättning på kvällen , för att hon vaknade varannan timme för mat, och det gjorde hon inte med ersättningen sen..
Och vid 6 månaders ålder hade hon börjat bita i mina bröst , slita och slå på dom(antar för att det inte kom lika mycket som i början) och hon låg inte still och åt i lugn och ro längre.. så då kände jag att då slutar jag amma för hon visade inte att hon verkligen ville ha bröstet!
Så övergick vi ju mer och mer i mat, och tillslut så slutade hon även att vakna på nätterna vid 6 månader.. och då behövde jag ju inte amma henne på natten heller..
Och vid läggning så fick hon välling!
 
Men sen förstår jag också dom som vill amma länge, och de har ju gjorts massa forskningar om det där och att det ska förhindra cancer osv.. och det stämmer kanske..
Men när barnet börjar bli så stort att de kan säga till att de vill ha tutte , och dra upp tröjan själv så drar iaf jag gränsen..
Jag skulle lätt kunnat amma Ellie i 1 år eller mer.. om det hade känts rätt för OSS.. men 5 år känns ju lite väl mycket..
Vad tycker ni??
 
 


Kommentarer
Renata

Åh nej du... Ett år, där går gränsen! Iris är inte alls förtjust i att amma längre, hade hon fått välja hade hon bara ätit mat! Hennes mage däremot hänger inte riktigt med än!

Svar: Mm precis!! Bra att jag inte tycker så själv haha!
ANNA

2012-12-01 @ 18:39:05
URL: http://renatas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0