Lek och bus

Imorse fick jag sovmorgon till 8:10, det tackar vi för!
Först gick jag upp vid 6 och lämnade Alex vid taxin , och sen kröp jag ner igen och somnade genast om..
 
Vi gick upp och åt frukost och fixade iordning oss och tog bussen bort till Elins Ola, som nu är pappaledig och Elin har börjat jobba!
Det känns tomt utan henne, och barnen blev lite paff när det inte var Elin som öppnade ;)
Men vi hade trevligt iaf!
När vi kom dit så blev vi välkomnade av Vally , aka Lilla damen, med ett glatt HEEEEJ! och en vink, så vi kände oss mycket välkomna :)
Karin och Molly var redan där och efter en stund dök Per och Algot upp också , och han fyllde 1 år idag , lilla Algot..
 
Ola hade varit händig och bakat surdegsbröd , och gjort en god soppa, så det var inte synd om oss faktiskt! ;)
 
Har alltid velat prova att baka surdegsbröd men inte fått tummen ur , så förklarade han att det inte var svårt alls, men det tar ju lite tid..
Så han tipsade mig om Pain de Martin, en blogg som är bara bakning..och där finns det bra förklaring på hur det går till!!
Checka in den om ni vill prova :)
Jag startade iaf en surdeg ikväll som ska stå i 24 timmar, och då ska man kolla till den och skaka om den , och sen ska den matas med mjöl och så under 1 veckas tid, sen kan man baka med den ;) haha!
Jaja , prova går ju, och det är ju ruskigt gott med surdeg!
 
Vi knallade hem därifrån runt halv 1 tiden och Ellie somnade i ca 20 minuter och vaknade när vi kom till centrum igen.. suck!
Så vi handlade lite, skickade tillbaka Ellies nalle jag beställde , som ska broderas om för att färgen på brodyren blev för ljus, så det gör hon gratis, så bra service! :)
Sen kom vi hem och jag försökte lägga henne en stund till men icke..så vi kollade på dhw, och vid 15 tiden så somnade hon bredvid mig i sängen , och då diskade jag medans..
Sen vaknade hon strax efter 4, och då kom pappa och Alexander hem , så vi käkade middag och NU somnade Ellie :P
Hon får inte sova på em mer nu, hon gör sällan det, men ibland är hon supergnällig vid 15 och då får hon sova..
Men oftast sover hon runt lunch , och somnar sen för natten vid 19-20..
 
Imorgon ska vi till ÖF vid 9, och då ska Ellie fotas, som vi gjorde när hon var ca 4-5 månader, ska bli kul!
Så hon ska ha sina jeans och en fin tunika imorgon :)
 
Och nu ikväll tog hon 6 steg på raken :D haha , hon ökar med 1 steg/dag!
Imorgon kommer väll 7!
Nu blir det dusch och soooova..
Godnatt!
 
Satte också upp de här snöflingorna i köket, kunde inte hålla mig nu :P
 
Följ mig på Instagram också: Elliemamman heter jag där..
Det blir mycket bilder därifrån här på bloggen , är superdålig på att ta med min kamera, och det känns så tråkigt att inte ha några bilder..
Men ska bättra mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0