Från piggelin till törnrosa

Haha, ja imorse när vi skulle möta Karin och Molly vid 9, så sov damen ända till 8:40 och då fick jag väcka henne :P
 
Så vi sköt lite på träffen och slängde på oss kläder, gav henne sin gröt och knallade till bussen(vi tänkte promenera först) som tog oss till skogås!
Där promenerade vi en liten bit till öppna förskolan där, som var ett gammalt dagis, så det var stort och fint , med nya roliga leksaker och kompisar!
Dom hade en annorlunda sångstund , med trummor och gosedjur till nästan varje sång!
Så där kommer vi gå på tisdagar tror jag.. :)
 
Ellie hittade en drake med hjul som hon gillade, hon satt på den och jag puttade runt henne och hon skrattade!
 
Sen fick barnen lunch , och jag med..och vi klädde på oss och tog en promenad hem..
Ellie somnade efter 30 sekunder i vagnen , innan vi ens börjat rulla :P Tröttfia, även fast hon sov så länge på morgonen! Mycket lek och bus gör susen!
Tog väll ca 40 minuter att gå hem igen , och Ellie vaknade så fort vi kom innanför dörren, typiskt!
Tänkte lyfta över henne i sängen men icke!
Så vi låg i våran säng och kollade dhw, och mös!<3
 
Sen busade vi , Ellie fick rida på min rygg och jag galloperade genom vardagsrummet, och hon tjöt av skratt! haha!
Gosunge! <3
 
Jaha , vad gjorde vi sen då..
Vi fixade iordning middagen , Lax med risoni och hollandeissås(stavning??)
Och sen åkte jag till jobbet för en liten utbidning, mellan 18-19, och handlade lite barnmat och ett par mockasiner för 39:- innan jag åkte, billigt tycker jag ,brukar vara ganska dyra annars... Fina rosa som ser ut som sneakers!
 
Sen när jag kom hem fick Ellie sin välling och somnade hos mig, la henne i sängen och jag och Conny spelade lite skylanders ;) haha!
Det är skitroligt, som ett familjespel!
Ungarna älskar det!
Nu ska jag hoppa in i en dusch, och sen sova!
 
Idag fyllde en av Ellies bästa kompisar Vally 1 år!
Det har varit en ära att få vara med nästan från starten, och se hur den Lilla damen har utvecklats och blivit Vally!
Grattis på din dag Vally, goa fina Vally!
Puss och kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0