Morot&Potatispuré

Idag när Ellie fick sin gröt så fick hon också smaka några skedar Morot&potatispuré, och första tuggan var ju lite sisådär, och det åkte snabbt ut igen och minerna var många..
Men sen provade vi igen och då var det faktiskt ganska så gott tyckte hon!

Provade med banan&äpplepuré för någon vecka sedan , och det var gott om man bladade med lite gröt, det är ju ganska syrligt så!
Det är så kul att hon får börja äta lite "mat" nu, och gröten älskar hon, hoppas att hon kommer äta bra i framtiden och inte vara så kinkig med mat, för här hemma äter vi nästan allt!

GOTT!!


Kommentarer
Liinda

Vad fint ni bor! Jag fick lära mig på öppna förskolan att man aldrig ska tvinga barn äta, har aldrig tvingat zandra och hon äter allt! Och så har jag en kompis som alltid tvingat i sitt barn maten och den äter aldrig! Kanske inte beror på de men jag tror de är viktigt att aldrig tvinga i mat :)

2012-05-03 @ 21:42:34
Liinda

Nej nej nej de va inte så jag mena nu är hon ju så liten, tänkte på när hon är större :)

2012-05-03 @ 22:26:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0