Godmorgon

Min lilla fågelunge sover sin första nap, och jag latar mig och kollar på Förhäxad!
Ska dra en vända med dammsugaren när hon kvicknar till där inne, och lägga ut ett täcke på vardagsrumsgolvet, sen går vi på en promenad vid 13, och efter det fikar vi morotskaka-muffins här hemma , och bebisarna får leka av sig lite på golvet!

Conny jobbar till 19 idag så vi fick en mysig morgon iaf, Ellie blir så glad när båda vi 2 är hemma med henne, hon skiner upp som en sol när vi säger godmorgon, lilla hjärtat <3

Gladare unge får man nog leta efter, nu iaf..
I början var hon suuuuupergnällig och ingenting hjälpte när hon var ledsen, lilla skruttan..Då kände man sig som vääärldens sämsta mamma, hon kunde gråta i 2 timmar nonstop, och jag kommer ihåg på nätterna så fick jag gå och vagga henne i lägenheten och jag stod och kollade ut genom köksfönstret och hade henne invirad i en filt, så fick jag stå i timmar.. men sen när hon var ca 6 v så slutade det där, och hon blev bara riktigt förbannad rent ut sagt när hon var hungrig eller trött!
Då gick hon från 0-100 på 2 röda och visade verkligen att hon ville något :P
Nu gråter hon väldigt sällan , och är SUPERGLAD typ hela tiden, så himla skönt!

Hon somnar runt 20-21 på kvällarna och då får hon ersättning(ammar henne på dagarna) och sen lägger jag bara ner henne i sängen , stoppar i nappen , lägger snuttisen under armen på henne med lejonhuvudet bredvid hennes huvud, och släcker alla lampor, pussar godnatt och går ut!
Sen får vi kanske gå in 3-4 gånger när hon tappar nappen innan hon somnat, sen när hon väl sover så spottar hon ut nappen och sover oftast till 3-4 och ibland till och med till 5!
Och då ammar jag henne och så somnar vi om till 8 ca!

Nu ska jag göra mig klar här hemma!
Puss & Kram
image description
Så här ligger hon när hon ska sova <3


Kommentarer
Elin

Himla skönt när det blir lite lättare och mer tacksamt att vara hemma. De där leendena är så mycket värda att det nästan är svårt att fatta hur jobbigt det var innan man började få nån respons och gick runt och bar hela nätterna...

2012-05-11 @ 12:19:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0