Tassimo

Fick en Tassimo bryggare av min mamma med familj när jag fyllde år, förra året tror jag!
Och använt den flitigt till espressokappslarna och värmt mjölk och gjort egen latte, eller så har vi gjort marabou chokladdryck i den på helgen till barnen, och gillar den skarpt, så smart när man är som jag och bara dricker kaffe lite då och då när jag är sugen, absolut inte varje dag , det blir för dyrt med kapslar då!
 
Och idag när vi var och handla , så hittade jag chai latte på hyllan , och jag älskar ju det på cafeér, så jag tog en sån och när jag kom hem så stod det att vi skulle avkalka maskinen , SUCK!
Jaja , efter 1 år så är väll det rimligt.. Så jag fick gå till ICA och handla medel till det , och sen hem igen och avkalka!
Och sen kunde jag prova Chai latte ;D
 
Jättegod var det, inte alls för söt som det kan vara på vissa cafeér, utan precis sådär lagom!
Blir säkert gott också om man kryddar lite på toppen med kanel och kardemumma :)
 
 


Kommentarer
Mia - Mamma till Agnes

Åh jag som ÄLSKAR chai latte bara måste köpa det till vår Tassimo!

2012-06-19 @ 22:24:10
Mammi

Det vill jag prova nästa gång jag kommer till dig, puss

2012-06-20 @ 08:13:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0