Brakfrukost

Inatt sov Ellie KANON!
Hon somnade vid 22, och vi gick och la oss 00, och sen sov hon hela natten och vaknade inte fören 06.30!
Och igår sov hon någorlunda lika , fast vaknade 5 istället! Men hon somnar ju om när hon ätit på en gång i ca 1,5 timme, så det var SÅ skönt att hon gjorde de 2 nätter i rad!
Kan vara vällingen som hon fått 2 gånger nu på kvällen! :)
 
Imorse dukade jag iaf fram en brakfrukost till oss, conny var hemma idag också , fortfarande lite krasslig men imorgon jobbar han igen!
Dukade fram yoghurt, ägg, keso, kalkon, philadelphia, bröd och flingor! Och en kopp te till conny och en chailatte till mig! Supergott, så himla skönt när man har handlat, när hela kylen är full med gottit!
 
Ellie somnade om vid halv 11 typ , och jag tog en lååång skön dusch , och när hon vaknade fick hon lite lunch , kyckling med rotsaker och päron banan yoghurt till efterrätt, och jag kokade äpple&päron pure till henne , storkok så nu har jag djupa iskubsformar i frysen , och 2 barnmatsburkar i kylen med pure :) Hon älskar det!
 
Ikväll ska jag göra någon veggo-pastasås med spaghetti till , tänkte steka zuccini , champinjoner, broccoli och tomater och hälla över krossade tomater och krydda, och kanske en skvätt matgrädde, och lite ost på toppen sen , kan nog bli gott! Om det blir det slänger jag upp recept :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0