Bergadagarna 2012











Vi har haft en jättemysig dag på min gamla skola, Berga naturbruksgymnasium!
En gång per år har dom Bergadagarna , och då har dom uppvisningar och allt möjligt skoj!

När vi kom dit började hästuppvisningen, och efter den gick vi till ladugården och kollade på kossorna, ocg som små kalvarna!
Ellies ögon var stoooooora kan jag lova när hon såg kossorna , haha!
Sen var brandkåren där med 2 brandbilar, och barnen fick provsitta och kolla på all utrustning! Det var supercoolt tyckte dom!
Sen gick vi neråt maskinhallen och barnen provsatt ALLA traktorer och gräsklippare dom kunde!
Vi promenarade bort mot stallen, och kollade på hästarna , och gick sen in i svinstian och kollade på alla grisbebisar och stooooora suggorna!
Sen knallade vi tillbaka till ladugården och där var min gamla klasskompis Anton med dina svarta shettisar, och körde :) Så vi hoppade på och åkte en runda runt skolan!
Vi hann även med nygräddade våfflor med sylt och glass i det kalla vädret!

Vi hade en jättemysig dag, och jag fick mig en tripp tillbaka i tiden , när jag gick på skolan och själv var med på uppvisningar och körde häst och vagn :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0