Parken zoo

Ja idag var vi på parken zoo i Eskilstuna , och det var riktigt lyckat!
På vägen ner så ÖSREGNADE det verkligen , och sprack upp när vi nästan var framme, sen när vi parkerat och börjat packa ur vagn och bebis , så kom ösregnet tillbaka :P haha!
Så vi vek ihop vagnen snabbt som attan och hoppade in i bilen igen , och väntade i 10 minuter , sen slutade det , så vi försökte igen , och hann vara där inne i typ 20 minuter , sen kom regnet igen , så vi köpte en varsin regnponcho till grabbarna och jag hade jacka och conny paraply!
Sen slutade den regna och kom inte mera på hela dagen , suck haha , men fina ponchos fick dom iaf! :P
 
Vi knallade runt och kollade på alla djuren , Ellie satt i bärselen och hade det tipptopp, bästa köpet tror jag nog, så jäkla smidigt när hon inte vill sitta i vagnen , och nu fick hon ju se alla djuren hon med :)
 
Gillade parken zoo faktiskt , vi kommer absolut att åka dit igen , tog 1 timme lite drygt att köra, perfekt!!
Vi såg massa små vårtsvin , minihästar, getter, kor, tuppar, leoparder, lejon , apor, flamingos, alligatorer, sköldpaddor , grodor, ödlor , och massa andra roliga djur!
 
Barnen fick en varsin souvernir, Jonathan tjatade hela dagen om att få se myrsloken , och när vi kom dit så st
od han där länge och kollade, så han valde just en gosedjur , en myrslok som fick heta Sixten!
Alexander valder en Flamingo som han döpte till Kenneth, haha , och Ellie fick en liten lejonunge :) Ellies första djurparksbesök!! Check!
Vi köpte med oss mat från Grekiska kolgrillen, SÅ GOTT!
Nu ska grabbarna få se en film , kvällstradition nu på semestern , och jag och Conny ska också se film snart!
Har haft en jättemysig dag idag , familjedag!
Dom 3 sista djurbilderna fotade jag av från deras planch! :) Tyckte dom var så fina!!


Kommentarer
Mikaela

Ser ut som ni haft en riktigt bra dag!! :)

Svar: Ja verkligen , om man bortser från regnet i början så :)Lite typiskt, för jag lämnade systemkameran i bilen eftersom det regnade, och sen sprack det upp och blev kanonväder :/ Men men , får åka dit flera gånger, när det är garanterat fint väder så man kan fota på riktigt :P
ANNA

2012-07-18 @ 23:15:33
URL: http://miikaelas.webblogg.se
Gina

Du vet att bilder är copyright stämplade, du får egentligen inte använda dessa bilder på bloggen. Bra att tänka på =)

Svar: Det fanns ingen copyright logga på planchen så jag tror inte dom är så kinkiga med det!Sen tror jag bara dom blir glada, har ju t.o.m skrivit att jag fotat av deras planch på parken zoo.... :)
ANNA

2012-08-28 @ 10:49:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0